"She eats fruit."

الترجمة:هي تأكل الفواكه.

May 30, 2014

30 تعليقًا


AlnourAlqadm

كده احنا هنخسر بعض . . فرقت ايه الفاكهه من الفواكه . ده مش اسلوب

June 2, 2015

dodosi12

الفاكهة يعني فاكهة محددة مثل الموز اما الفواكه فهي تدل على كل الفواكه تابع الشرح:

كل من fruit و fruits يعتبر صيغة جمع ل fruit. و في الغالب نستخدم fruit كصيغة الجمع لكن نستخدم fruits عندما نريد التحدث عن أنواع مختلفة من الفواكه.

September 6, 2015

2017834090

thanks

October 7, 2018

fatimamuhssen

ثنتينهم صحيحين محد قال غلط

February 13, 2016

abrar213859

كلامك شبه معقول

November 1, 2018

housseme

يا ناس الترجمه لـ eats ليست بتاكل لان بتاكل ليست من اللغة العربية من شيئ يجب التصحيح لانها اقرب الي الدارجة العامية المصرية يجب ان تكون تأكل الكلمة الخاطئة : هي بتاكل الفاكهه الكلمة الصحيحة: هي تأكل الفاكهة.

July 8, 2014

IOGeophysicist

مظبوط هو ياكل - هى تاكل ده الصح

August 11, 2014

dodosi12

تم التصحيح

September 6, 2015

alouma80

لماذا جاءت كلمة fruit نكرة والترجمة كانت معرفة "الفاكهة"؟ في حين ترجمتها "هي تأكل فاكهة" كانت الترجمة خاطئة

October 28, 2014

Awwami

يمكن أن تراجع الشرح بالتفصيل هنا

October 28, 2014

ks0F2

عندما تقول ادخل هنا لا يدخل ما السبب؟!

August 24, 2015

gahb8

فهر

October 24, 2017

gahb8

قهر

October 24, 2017

RidaBurhan

هي تأكل الفاكهة

September 21, 2015

HIIY

اقولها صح يقولي غلط !

November 12, 2015

nouralhuda6

لُيَشِ الُلُفَظٌ دِائمٌا بّيَطِلُْع غًلُطِ ?

November 13, 2015

toofy14

تعالو سناب شات tufy18

November 14, 2015

MAXKALELST

(ال): تضاف اذا وجدت( the)

January 27, 2016

ragad423

هما كتبوا الفواكه بس ليش الفواكه وهم ماحطوthe المفروض هسك يكتبوها she eats the fruit اذا كذا she eats fruit بتصير هي تأكل فاكهه وليس الفاكهه

February 13, 2016

MohamedMoh985215

ليه الفاكهه مش كاتبنها thy fruit

February 21, 2016

HSN906

why i said right , but it says wrong ???

May 3, 2016

IssaBoss1

My too @zahra

May 10, 2016

ahmed_basiuony

هنا فاكهة ولا الفاكهة كتبتها فاكهة قالى الفاكهة

May 18, 2016

asraa450011

ليه لما احكيلو اي كلمه بيقول غلط مع انو انا متأكده انو عم بحكيها صح

June 5, 2016

mary.a.bvb

لماذا جائت eats وليس eat وماهو الفرق بينهما

January 5, 2017

fathi11018

معلش

February 10, 2017

Farideh879570

اصلا الغلط فی اجاباتکم انتم صححوا الاخطاء

September 5, 2017

Abdulrahma142092

صدقتم الفاكهة هي بالفصحى ،بينما الفواكة هي عامية.

October 28, 2017

akramhettal

يا كلاب

December 4, 2018
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.