Duolingo este cea mai populară metodă de învățare a limbilor străine în lume. Și mai bine, este 100% gratis!

"Cartea este despre câine."

Traducere:The book is about the dog.

acum 4 ani

5 comentarii


swef
swef

de ce este necesar articolul la "dog"?

acum 4 ani

fantomitzah
fantomitzah
Mod

Nu știu să-ți indic o regulă strictă gramaticală referitoare la acest subiect (poate nici nu există, dar dacă cineva știe o explicație mai formală îl/o rog să completeze.)

Sunt alte propoziții în curs de genul
”... is about religion” (”... este despre religie”) sau
”... is about love” (”... este despre iubire”)
În acele cazuri nu folosim articolul pentru că substantivul reprezintă un concept abstract, ne referim la ceva generic, nenumărabil.

Dar când avem substantive care reprezintă ceva concret, dacă e vorba de singular, atunci nu putem să omitem de tot articolul. Nu sună corect ”The book is about dog.”
- Fie avem articolul nehotărât
”The book is about a dog.” = ”Cartea este despre un câine.”
(în sensul că personajul principal al cărții este un câine)
- Fie avem articolul hotărât
”The book is about the dog.” = ”Cartea este despre câine.”
(în sensul de specie de animal sau în sensul de un anumit câine în particular)
Nu putem să traducem ”Cartea este despre câinele.”

Iar dacă avem substantivul la plural, putem să scriem cu sau fără ”the”, traducerea în română va fi aceeași, dar sensul va fi puțin diferit.
”The book is about dogs.” = ”Cartea este despre câini.”
(ne referim în general la câini, la toate animalele din această specie)
”The book is about the dogs.” = ”Cartea este despre câini.”
(ne referim la anumiți câini în particular)

acum 4 ani

MaraStefania

Eu nu sunt de acord...the book is about dog.si atat.asa e corect

acum 3 ani

geolic

dog=caine the dog=cainele

acum 3 ani

iTzDamien

... AM PIERDUT UN TEST DIN CAUZA ASTA..

acum 2 ani