"Thebabyisnotabletouseaspoonyet."

Çeviri:Bebek henüz kaşık kullanamıyor.

4 yıl önce

17 Yorum


brtgtrn

'' can not '' kullanabilir miydik ?

4 yıl önce

dilek321

able tam olarak hangi katkıyı sağlamış burada ya da; "the baby is not use a spoon yet" olsaydı nasıl olurdu?

2 yıl önce

incikin_
incikin_

İngilizcede yetenek / beceri anlamında kullanıldığında "can" ve "be able to" çoğu zaman aynı anlamı verir.

İngilizcede uzuuun bir süre "can" kullanmışlar; sonra akılları başına gelmiş, bakmışlar kullanımı dilbilgisi açısından çok kısıtlayıcı, daha esnek bir yapı bulmuşlar: "BE ABLE TO".

"be able to" şekilden şekle girebiliyor: Bunlardan sadece birkaçı:

● "I am able to ..." Yapabilirim.
● "I was able to ..." Yapabildim.
● "I will be able to ..." =Yapabileceğim.
● "I might be able to..." = Yapabilme ihtimalim var.
... vb. pek çok tense/modal ile birlikte kullanılabilir.

2 yıl önce

Rftyklmz
Rftyklmz

ilk defa duyuyorum be able to'yu hangisi daha yaygın acaba konuşma dilinde. Maaşla çalışanlar öğretmiyor bize bunları siz öğretiyorsunuz ...

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Konuşma dilinde "can" daha yaygın; ama resmi ortamlarda "be able to" tercih ediliyor. Onun dışında genelde anlam farkı olmaksızın kullanabiliriz.

Bir istisna hariç: Geçmiş zamandaki olay veya durumlardan bahsederken,

Geçmişte belli bir anda yapmayı başarabildiğimiz bir şeyi anlatırken "be able to" kullanıyoruz ("could" olmuyor).

We were able to get some medicine before the pharmacy closed.
(= Eczane kapanmadan ilaç alabildik/ilaç almayı başarabildik.)

çünkü "gitar çalabilmek, İngilizce konuşabilmek" gibi genel bir yetenekten değil, belli bir anda olmuş bir şeyden/bir olaydan bahsediyoruz.

After climbing for hours, we were able to get to the top of the mountain.
Saatlerce tırmandıktan sonra dağın zirvesine ulaşabildik.

2 yıl önce

YusufEmrah

bebek henüz bir kaşığı kullanamaz neden olmuyor acaba

3 yıl önce

biar8

"Bebek daha kaşık kullanamıyor" Bunu kabul etmedi, henüz-daha cümle içinde aynı boşluğu doldurur, onun dışında herşey aynı, aynı sözcük olmayıversin nolcak, heves kırıcı bunlar

1 yıl önce

altugcyhn

bu cümle "bebek henüz bir kaşık kullanamayabilir" anlamına gelmez mi?

4 yıl önce

incikin_
incikin_

İhtimal anlamı da kattığınız için "may not be able to use a spoon" / "might not be able to use a spoon" için daha iyi bir karşılık olabilirdi.

2 yıl önce

auspices

"Bebek henüz bir kaşık kullanabilmek için yeterli değil." neden olmaz?

4 yıl önce

fewjd3ii42

Senin yazdigin cumle, "He is not enough to use a spoon" demek.

4 yıl önce

HallonaTRG

Bebek henüz bir kaşık kullanmaya muktedir değil. Bu cumlenin olmasi lazim ama galiba muktedir kelimesi uygulamada yok.

3 yıl önce

MuratTokgz1

"Bebek kaşığı kullanmaya henüz yetkin değil " cevirisinin dogru olmasi gerekirdi.

3 yıl önce

Nurzgen

a var soruda

2 yıl önce

ugurleef
ugurleef

Not able to ne demek

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"not able to" + V1 ile bir beceriye sahip olup olmadığını anlatırız.

He is able to swim. = O yüzebilir (yüzmeyi biliyor.)
He isn't able to swim. = O yüzemiyor (yüzme bilmiyor.)

Kalıbımız:
BE able to + V1
Yalnız "BE" cümlenin tensine ve öznesine göre değişiyor.

● "He wasn't able to pass the test."
(= O, testi geçemedi /geçmeyi başaramadı.)

● "We weren't able to pass the test."
(=Testi/sınavı geçemedik.)

● She won't be able to join us."
(=O, bize katılamayacak.)

2 yıl önce

nurxmoleyen

Able -ebilir manasında ise kullanabilemez neden olmuyo

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.