1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Benim babam genelde dışarı ç…

"Benim babam genelde dışarı çıktığı zaman bir şapka takar."

Çeviri:My father usually wears a hat when he goes out.

June 3, 2014

45 Yorum


susereng

Türkçesi; "Benim babam dışarı çıktığı zaman genelde şapka takar." böyle olmalı ve alternatif cevaplar arasında da şu; "When my father goes out he usually wears a hat." olmalı. Yanılıyor muyum?

Benim babam genelde dışarı çıktığı zaman bir şapka takar. -> bu cümlede anlatım bozukluğu yok mu? Genelde dışarı çıkmak ile genelde şapka takmak arasında dağlar kadar fark var. Ve kelimenin orijinal İngilizcesinde de "My father usually wears a hat when he goes out." -> "Benim babam genelde şapka takar, ne zaman dışarı çıksa." düz çevirisi böyle olur. Ve bunu Türkçe'ye uyarlarsak da; "Benim babam dışarı çıktığı zaman genelde şapka takar." gibi daha anlamlı bir cümleyle çevrilir. Siz ne düşünüyorsunuz?


therealfan12

Tam olarak öyle dememiş. Babam genelde dışarı çıkarken şapka takar.

Bu da, çoğunlukla dışarı çıktığı zaman şapka takar. Örneğin içeri girdiğinde çıkarır gibi garip birşey oluyor...

Bu soruda küçük bir hata yok diyemeyiz...

Yardımcı olabildiysem sevinirim...


Nurefsamsy

Usually yerine in general da kabul edilemez mi


saint341

Aralarında küçükte olsa bir fark var.

USUALLY : Genelde : X zaman içinde tekrar eder ve bir çeşit değişken diğerlerinden daha sık görülür. (ZAMAN veya EYLEM ima edilir) Kısacası daha çok Olayların sıklığından bahseder veya bir alışkanlığı tanımlar. Yani EYLEM / FAALİYET vs. den bahsederken,

Example: I usually shop at the grocery store on the corner. (I do it repeatedly) TR : Genelde (Genellikle) köşedeki markette alışveriş yaparım. (Tekrar tekrar yaparım) ( Alışkanlık ) ( Eylem )

GENERALLY : Genel olarak : X'in birden çok örneği vardır ve bazı değişkenler diğerlerinden daha fazla vardır. (Zaman ayrımı ima edilmez) Ex : Generally, the prices at the shop on the corner are lower than down the street. (most of the prices are lower, now) TR:Genel olarak,(Genellikle) köşedeki dükkandaki fiyatlar caddeden daha düşüktür. (Şu anda, fiyatların çoğu daha düşük) (Ürünlerin genelinden bahsediliyor) ( Yani ürün/çeşitlilik vs. kıyaslama yaparken vs.)

NORMALLY : Normalde : X'in birden çok örneği vardır Nitel farklılık ima edilir.İstisnaların aksine norm üzerine odaklanır. *Ex : I normally use the door. * / TR : Normalde kapıyı kullanırım.

Ancak, bunların hepsinin çok az yanlış anlama veya hiç yanlış anlama olmaksızın aynı şekilde kullanıldığını görebilirsiniz.Yani çok ta şe yapmayın :)) Ama arada bir fark var bilinsin :))


asude81777

Outside olmaz mı


saint341

Outside : Dışarısı genellikle bir bina, mağara veya başka kapalı bir alanda olmamak anlamına gelir. Dışarısı gökyüzünü görebildiğin yer. EN:Outside generally refers to not being in a building, cave, or other enclosed area. Ex:If you are outside generally you can see the sky / TR : Dışarıda iseniz genellikle gökyüzünü görebilirsiniz.

Out : Daha genel ve sadece (herhangi bir şeyin) içinde olmama /içinden çıkma / anlamına gelir. Ex : The dog crawled out / TR : "Köpek sürünerek çıkmış", köpeğin bir şeyden çıktığı anlamına gelir, bu bir ev, bir oda, yatağın altı veya kulubesinden vb. olabilir.

Umarım anlatabilmişimdir, tarif edilmesi biraz zor.


Hakanlee

outside of the house gibi bi tamlama gerekiyor cümle düşüklüğü olmaması için


Alev285288

Şimdi ben bu cümleyi doğru yaptım fakat Duolingo Türkiye hiç sesli öğretmediği cümleleri tuzak gibi soruyor . İngilizce İspanyolca ve Fransızca İtalyanca çalıştım öğretilmeyen tek cümle kelime sorulmuyor .sanki Türkiye Duolingo öğrenci bilemeyince mutlu .dert öğretmek mi sınamak mı?


-ZVEZDA-

usually my father wears a hat when goes out yaptım onaylamadı olmaz mı ??????


Selcen_Ozturk

"when goes out " kısmı eksik, her zaman yan cümleciğe de özne koymak zorundasınız. "when he goes out " olmak zorunda


HulyaCakka

generally yazsaydin olurdu sanirim


saint341

Aralarında küçükte olsa bir fark var.

USUALLY : Genelde : X zaman içinde tekrar eder ve bir çeşit değişken diğerlerinden daha sık görülür. (ZAMAN veya EYLEM ima edilir) Kısacası daha çok Olayların sıklığından bahseder veya bir alışkanlığı tanımlar. Yani EYLEM / FAALİYET vs. den bahsederken,

Example: I usually shop at the grocery store on the corner. (I do it repeatedly) TR : Genelde (Genellikle) köşedeki markette alışveriş yaparım. (Tekrar tekrar yaparım) ( Alışkanlık ) ( Eylem )

GENERALLY : Genel olarak : X'in birden çok örneği vardır ve bazı değişkenler diğerlerinden daha fazla vardır. (Zaman ayrımı ima edilmez) Ex : Generally, the prices at the shop on the corner are lower than down the street. (most of the prices are lower, now) TR:Genel olarak,(Genellikle) köşedeki dükkandaki fiyatlar caddeden daha düşüktür. (Şu anda, fiyatların çoğu daha düşük) (Ürünlerin genelinden bahsediliyor) ( Yani ürün/çeşitlilik vs. kıyaslama yaparken vs.)

NORMALLY : Normalde : X'in birden çok örneği vardır Nitel farklılık ima edilir.İstisnaların aksine norm üzerine odaklanır. *Ex : I normally use the door. * / TR : Normalde kapıyı kullanırım.

Ancak, bunların hepsinin çok az yanlış anlama veya hiç yanlış anlama olmaksızın aynı şekilde kullanıldığını görebilirsiniz.Yani çok ta şe yapmayın :)) Ama arada bir fark var bilinsin :))


Lingosia

My father generally wears a hat that he goes out neden yanlış ?


CAytun

"My father usually wears a hat as soon as he goes out. " olur mu acaba.


saint341

as soon as he goes out : Çıkar çıkmaz** ( olur olmaz ) denilmiyor / genellikle çıktığında şapka takar diyor. Çıkar çıkmaz başka bir anlam.


nferol

as soon as: -er - mez anlamındadır. Yani söylediğiniz cümlenin anlamı babam dışarı gider gitmez genelde şapka takar olur. Onun için bu çeviri doğru olmayacaktır.


caligoola

when he goes outside olamaz mı dışarı çıktığı zaman?


Aquapena

Outside neden yanlış


saint341

Outside : Dışarısı genellikle bir bina, mağara veya başka kapalı bir alanda olmamak anlamına gelir. Dışarısı gökyüzünü görebildiğin yer. EN:Outside generally refers to not being in a building, cave, or other enclosed area. Ex:If you are outside generally you can see the sky / TR : Dışarıda iseniz genellikle gökyüzünü görebilirsiniz.

Out : Daha genel ve sadece (herhangi bir şeyin) içinde olmama /içinden çıkma / anlamına gelir. Ex : The dog crawled out / TR : "Köpek sürünerek çıkmış", köpeğin bir şeyden çıktığı anlamına gelir, bu bir ev, bir oda, yatağın altından vb. Aynı şekilde yazarsak ; Örneğin : The dog crawled outside / TR : Dışarıda sürünen köpek.

Umarım anlatabilmişimdir, tarif edilmesi biraz zor.


muhteber

A yazmayi unuttum diye kabul etmedi ama gene de dogruydu


saint341

Ne yazık ki Ingilizce böyle Ingilizler belirsizlikleri sevmiyorlar anlaşılan. Her zaman ÖLÇÜT/BİRİM/ADET vs. bildirmek zorundayız. Tekil/Çoğul Az/Çok Biraz/Birazcık Sayılan/Sayılamayan hepsine özel bir belirteç var ve bunları kullanmak zorundayız.


KadirAvc6

My dad de kabul edilmeliydi


DuyguSayg

Zor hangi soru kolayki


Elcan649765

Sırf a yazmadım diye kabul etmedi! Çıldırdım.


AkmCanSude

Usually yerine "generally" yazınca yanlış diyor, eklenmeli. Ayrıca "Usually my father wears a hat when he goes out." Bu da şeçeneklere eklenmeli. (Rapor ettim ama ilgilenen yok gibi.)


saint341

Aralarında küçükte olsa bir fark var.

USUALLY : Genelde : X zaman içinde tekrar eder ve bir çeşit değişken diğerlerinden daha sık görülür. (ZAMAN veya EYLEM ima edilir) Kısacası daha çok Olayların sıklığından bahseder veya bir alışkanlığı tanımlar. Yani EYLEM / FAALİYET vs. den bahsederken,

Example: I usually shop at the grocery store on the corner. (I do it repeatedly) TR : Genelde (Genellikle) köşedeki markette alışveriş yaparım. (Tekrar tekrar yaparım) ( Alışkanlık ) ( Eylem )

GENERALLY : Genel olarak : X'in birden çok örneği vardır ve bazı değişkenler diğerlerinden daha fazla vardır. (Zaman ayrımı ima edilmez) Ex : Generally, the prices at the shop on the corner are lower than down the street. (most of the prices are lower, now) TR:Genel olarak,(Genellikle) köşedeki dükkandaki fiyatlar caddeden daha düşüktür. (Şu anda, fiyatların çoğu daha düşük) (Ürünlerin genelinden bahsediliyor) ( Yani ürün/çeşitlilik vs. kıyaslama yaparken vs.)

NORMALLY : Normalde : X'in birden çok örneği vardır Nitel farklılık ima edilir.İstisnaların aksine norm üzerine odaklanır. *Ex : I normally use the door. * / TR : Normalde kapıyı kullanırım.

Ancak, bunların hepsinin çok az yanlış anlama veya hiç yanlış anlama olmaksızın aynı şekilde kullanıldığını görebilirsiniz.Yani çok ta şe yapmayın :)) Ama arada bir fark var bilinsin :))


SaitDagistanli

sona eklenen s ne (wears) bu benim kafamı çok karıştırıyor


saint341

Geniş zaman da fiil özneye göre 's' takısı alıyor. Ex: He runs .TR:O koşar. She reads TR:O okur. etc. vs.

https://forum.duolingo.com/comment/1430000


Meheme14

Özne (babam) tekil olduğu için fiil (wear) 's' takısı almış


Miro965072

'A' yı koymadım diye yanlis saydi


-Didem-

"When he goes out" kısmını başta yazdım diye yanlış kabul etti...


endrose4

Cumlemin yanlış olduğunu dūşunmuyorum.iki cumle yer değuştirebilir.when ile başlayan cumle başta da ortada daolabilir.


Nazif33641

kelime sıralamasında çok zorlanıyorum ne yapmam gerek. Yardım lazım


saint341

Olumlu/Olumsuz/Soru v.s her kurulan cümlenin formülünü ezberleyebilirsiniz. Bunları bildiginiz halde karıştırıyorsanız CÜMLENİN ODAĞINA dikkat edin. Kime / Neye odaklanılmış.


ForgeronOs

When my father goes out he usually wears a hat doğrudur doğrudur düpedüz yalansınız sayenizde bırakacam artık programı türkçesi zaten yeterli değil bir sürü hata var ama bu ingilizce olarak dahi doğru yalnış diyor gına geldi.


Applepie438475

Usually yerine cümlenin başına In general koydum gerisi doğru neden yanlış oldu bu cümle ?


ForlynG

Genelde dışarı çıktığı zaman derseniz, genel sözcüğünü dışarı çıkması ile ilişkilendiririz. Dışarı çıktığı zaman genelde bir şapka takar deseydiniz genel sözcüğünü şapka takması ile ilişkilendirirdik. Türkçe çevirisinin devrik olduğunu düşünüyorum.


acosedat

"In general my father wears a hat when he goes out." neden yanlış?


saint341

Aralarında küçükte olsa bir fark var.

USUALLY : Genelde : X zaman içinde tekrar eder ve bir çeşit değişken diğerlerinden daha sık görülür. (ZAMAN veya EYLEM ima edilir) Kısacası daha çok Olayların sıklığından bahseder veya bir alışkanlığı tanımlar. Yani EYLEM / FAALİYET vs. den bahsederken,

Example: I usually shop at the grocery store on the corner. (I do it repeatedly) TR : Genelde (Genellikle) köşedeki markette alışveriş yaparım. (Tekrar tekrar yaparım) ( Alışkanlık ) ( Eylem )

GENERALLY : Genel olarak : X'in birden çok örneği vardır ve bazı değişkenler diğerlerinden daha fazla vardır. (Zaman ayrımı ima edilmez) Ex : Generally, the prices at the shop on the corner are lower than down the street. (most of the prices are lower, now) TR:Genel olarak,(Genellikle) köşedeki dükkandaki fiyatlar caddeden daha düşüktür. (Şu anda, fiyatların çoğu daha düşük) (Ürünlerin genelinden bahsediliyor) ( Yani ürün/çeşitlilik vs. kıyaslama yaparken vs.)

NORMALLY : Normalde : X'in birden çok örneği vardır Nitel farklılık ima edilir.İstisnaların aksine norm üzerine odaklanır. *Ex : I normally use the door. * / TR : Normalde kapıyı kullanırım.

Ancak, bunların hepsinin çok az yanlış anlama veya hiç yanlış anlama olmaksızın aynı şekilde kullanıldığını görebilirsiniz.Yani çok ta şe yapmayın :)) Ama arada bir fark var bilinsin :))


metininam1

I started learning English from scratch with Duolingo. Seeing this phrase, I feel like I'm studying in the English Language and Literature department.


Efe47840

out yerine outside yazdığım icin kabul etmedi kafayı yicem ya


HasanHseyi906438

Father yerine dad yazdım diğer kelimeler yerinde nasıl yanlış sayarsınız başka bir cevap sayılır ama yanlış değil


cnbsck

in generally my father wears a hat when we go out

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.