"Benim babam genelde dışarı çıktığı zaman bir şapka takar."

Çeviri:My father usually wears a hat when he goes out.

June 3, 2014

23 Yorum


Nurefsamsy

Usually yerine in general da kabul edilemez mi

January 21, 2015

susereng

Türkçesi; "Benim babam dışarı çıktığı zaman genelde şapka takar." böyle olmalı ve alternatif cevaplar arasında da şu; "When my father goes out he usually wears a hat." olmalı. Yanılıyor muyum?

Benim babam genelde dışarı çıktığı zaman bir şapka takar. -> bu cümlede anlatım bozukluğu yok mu? Genelde dışarı çıkmak ile genelde şapka takmak arasında dağlar kadar fark var. Ve kelimenin orijinal İngilizcesinde de "My father usually wears a hat when he goes out." -> "Benim babam genelde şapka takar, ne zaman dışarı çıksa." düz çevirisi böyle olur. Ve bunu Türkçe'ye uyarlarsak da; "Benim babam dışarı çıktığı zaman genelde şapka takar." gibi daha anlamlı bir cümleyle çevrilir. Siz ne düşünüyorsunuz?

December 14, 2016

nda0635

Tam olarak öyle dememiş. Babam genelde dışarı çıkarken şapka takar.

Bu da, çoğunlukla dışarı çıktığı zaman şapka takar. Örneğin içeri girdiğinde çıkarır gibi garip birşey oluyor...

Bu soruda küçük bir hata yok diyemeyiz...

Yardımcı olabildiysem sevinirim...

July 14, 2017

zehrad4
February 1, 2018

asude81777

Outside olmaz mı

January 2, 2016

Hakanlee

outside of the house gibi bi tamlama gerekiyor cümle düşüklüğü olmaması için

January 2, 2016

Lingosia

My father generally wears a hat that he goes out neden yanlış ?

July 14, 2019

-ZVEZDA-

usually my father wears a hat when goes out yaptım onaylamadı olmaz mı ??????

June 3, 2014

Selcen_Ozturk

"when goes out " kısmı eksik, her zaman yan cümleciğe de özne koymak zorundasınız. "when he goes out " olmak zorunda

June 3, 2014

HulyaCakka

generally yazsaydin olurdu sanirim

September 24, 2016

CAytun

"My father usually wears a hat as soon as he goes out. " olur mu acaba.

July 11, 2014

nferol

as soon as: -er - mez anlamındadır. Yani söylediğiniz cümlenin anlamı babam dışarı gider gitmez genelde şapka takar olur. Onun için bu çeviri doğru olmayacaktır.

July 24, 2014

caligoola

when he goes outside olamaz mı dışarı çıktığı zaman?

September 5, 2014

Aquapena

Outside neden yanlış

November 17, 2014

muhteber

A yazmayi unuttum diye kabul etmedi ama gene de dogruydu

February 25, 2017

KadirAvc6

My dad de kabul edilmeliydi

September 23, 2017

DuyguSayg

Zor hangi soru kolayki

June 4, 2018

Elcan649765

Sırf a yazmadım diye kabul etmedi! Çıldırdım.

May 9, 2019

AkmCanSude

Usually yerine "generally" yazınca yanlış diyor, eklenmeli. Ayrıca "Usually my father wears a hat when he goes out." Bu da şeçeneklere eklenmeli. (Rapor ettim ama ilgilenen yok gibi.)

May 24, 2019

Saint341

My father usually wears a hat when go outside //// Şu ikinci kez özneleri neye göre kullanıyoruz. Biz TR'de aynı kişiden söz ederken aynı özneyi iki kere kullanmıyoruz. Hadi onlar kullanıyorlar da neye göre bilen biri aydınlatabilirmi ? Sencer hocam nerelerdesin ??? :=)

June 25, 2019

Alev285288

Şimdi ben bu cümleyi doğru yaptım fakat Duolingo Türkiye hiç sesli öğretmediği cümleleri tuzak gibi soruyor . İngilizce İspanyolca ve Fransızca İtalyanca çalıştım öğretilmeyen tek cümle kelime sorulmuyor .sanki Türkiye Duolingo öğrenci bilemeyince mutlu .dert öğretmek mi sınamak mı?

August 30, 2019

SaitDastan

sona eklenen s ne (wears) bu benim kafamı çok karıştırıyor

September 12, 2019

Meheme14

Özne (babam) tekil olduğu için fiil (wear) 's' takısı almış

September 17, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.