"How do I get to the airport?"

Çeviri:Ben havaalanına nasıl giderim?

4 yıl önce

29 Yorum


son.sav
son.sav

Get kelimesinin iki temel anlamı;

Almak veya Satın Almak

Ulaşmak, Varmak ve Gelmek

Örnek cümlelere bakalım ve pekiştirelim.

He got a new car – Yeni bir araba satın aldı

I got you a gift – Sana bir hediye aldım

Mustafa gets permission from his father – Mustafa babasından izin alır

We got a new house in Turkey – Türkiye’de yeni bir ev satın aldık

My brother is going to get a new phone – Kardeşim yeni bir telefon alacak

Buradakiler get kelimesini “almak” ve “satın almak” anlamları

Şimdi de “ulaşmak, varmak ve gelmek” anlamlarına bakalım.

I got home late – Eve geç vardım

When did you get to London? – Londra’ya ne zaman vardın?

When did you get here? Buraya ne zaman geldin?

How did you get there? Oraya nasıl ulaştın/vardın?

Bu iki kullanımı bilmeniz, get kelimesinin temel anlamıyla kullanıldığı cümleleri bilmenize yetecektir.

Devamı için:http://etkilipratikingilizce.com/ingilizcede-get-kelimesi/

2 yıl önce

Hseyinsar5

Anlatımınız için teşekkürler

10 ay önce

sevda219639
8 ay önce

Merve173122
8 ay önce

Ne6ahat

Tesekkur ederim

8 ay önce

Merve173122

Ghggjggjgjg

8 ay önce

brtgtrn

'' get '' joker bi' fiil herhalde :) Sahiden niye '' go to the airport '' demedik,( Alternatif cevaplarda olabilir, bilemiyorum onu ) '' get to '' gitmek anlamına mı geliyor ?

Ekleme: Evet öyle bir anlamı varmış.

4 yıl önce

Emredmrc2

Haklısın, güzelsin de işte... iştesi var. :) Bir yere gitmeyi Türkçe'de, giderim. ulaşırım. varırım. adam Do I get dese de get mi dicen. :D

6 ay önce

cagdasingo

Nedir bu the dan cektigim. Herseyin basina koyim olsun bitsin. Bu nedir yaa. What the hell is this

3 yıl önce

Avni86
Avni86

ben de aynı sorunu yaşıyordum :) basit bi mantığı var aslında, bilinen birşeyden bahsediyorsak the gelmesi gerekiyor, mesela I want a book dersen bir kitap istiyorum ama I want the book dersen "kitabı" istiyorum bilmem anlatabildim mi :)

3 yıl önce

son.sav
son.sav

Endişelenme zamanla çok kolay üstesinden geleceksin.

3 yıl önce

ferhatdorak

Şu get'e bir get şurdan diyesim var ama diyemiyorum, paşa paşa öğreneceğiz artık

3 yıl önce

kablll

Neden get to

4 yıl önce

yavuz747538

Havaalanına nasıl gidebilirim yazdım kabul etmedi.

11 ay önce

kedicim
kedicim

bende anlamadım?

4 yıl önce

pinaragaoglu

get niye dedik anlamadım,,,go deseymiş o zaman,,anlamına bakıyorum almak yazıyo,ona göre tercüme ettim ama yanlış oldu

3 yıl önce

bilgekaganylmz

Havaalanına nasıl gidilir bilmiyom ama hava hacmine nasıl gidildiğini biliyom :D

1 yıl önce

leventmercan

havaalanına nasıl ulaşabilirim'i neden kabul etmedi

1 yıl önce

melikekutay

Take ile get arasındaki tam anlam farkı nedir

1 hafta önce

melikekutay

Havaalanindan nasıl gelirim de olmaz mı

1 hafta önce

Nurr55
Nurr55

Get işini hiç anlamadım. Biri anlatsın lütfen.

3 yıl önce

Avni86
Avni86

evet biraz garip ama get to da aynı anlama gelebiliyormuş.

3 yıl önce

tanjantalfa

GİDERİM KELİMESİNDEKİ M FİİLİN BİRİNCİ TEKİL ŞAHSA AİT OLDUĞUNU BELİRTİR.AYRICA BEN KULLANMAYA İHTİYAÇ YOKTUR

2 yıl önce

HortklukEd

Havaalanına nasıl gidebilirim? neden kabul etmedi

8 ay önce

son.sav
son.sav

How can I get to the airport?

8 ay önce

SelimTahaK

-Ebilir yüzünden. Cümle geniş zaman gidebilirim değil giderim olmalı

3 ay önce

Crystal.man

Get to kelime manası varmak bir building gelirse yada başka bir şey ulaştım manası çıkıyor. Burda nasıl havalimanına ulaşırım Olması lazım

8 ay önce

mstfaydin

Burada doğru bilgi verildiğinden emin miyiz? Bu cümlede ''go'' yerine neden ''get'' kullanılıyor mantığını bilen var mı. Bu gibi örnekler burada çokça karşımıza çıkıyor, ''get to'' varmak anlamına gelmiyor mu?

2 yıl önce

engintekin82

"Havaalanına nasıl geçerim?" de eklenmeli. Rapor ediyorum.

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.