Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"How do I get to the airport?"

Çeviri:Ben havaalanına nasıl giderim?

4 yıl önce

17 Yorum


son.sav
son.sav

Get kelimesinin iki temel anlamı;

Almak veya Satın Almak

Ulaşmak, Varmak ve Gelmek

Örnek cümlelere bakalım ve pekiştirelim.

He got a new car – Yeni bir araba satın aldı

I got you a gift – Sana bir hediye aldım

Mustafa gets permission from his father – Mustafa babasından izin alır

We got a new house in Turkey – Türkiye’de yeni bir ev satın aldık

My brother is going to get a new phone – Kardeşim yeni bir telefon alacak

Buradakiler get kelimesini “almak” ve “satın almak” anlamları

Şimdi de “ulaşmak, varmak ve gelmek” anlamlarına bakalım.

I got home late – Eve geç vardım

When did you get to London? – Londra’ya ne zaman vardın?

When did you get here? Buraya ne zaman geldin?

How did you get there? Oraya nasıl ulaştın/vardın?

Bu iki kullanımı bilmeniz, get kelimesinin temel anlamıyla kullanıldığı cümleleri bilmenize yetecektir.

Devamı için:http://etkilipratikingilizce.com/ingilizcede-get-kelimesi/

1 yıl önce

Hseyinsar5

Anlatımınız için teşekkürler

8 ay önce

sevda219639
6 ay önce

Merve173122
6 ay önce

Ne6ahat

Tesekkur ederim

6 ay önce

brtgtrn

'' get '' joker bi' fiil herhalde :) Sahiden niye '' go to the airport '' demedik,( Alternatif cevaplarda olabilir, bilemiyorum onu ) '' get to '' gitmek anlamına mı geliyor ?

Ekleme: Evet öyle bir anlamı varmış.

4 yıl önce

Emredmrc2

Haklısın, güzelsin de işte... iştesi var. :) Bir yere gitmeyi Türkçe'de, giderim. ulaşırım. varırım. adam Do I get dese de get mi dicen. :D

4 ay önce

cagdasingo

Nedir bu the dan cektigim. Herseyin basina koyim olsun bitsin. Bu nedir yaa. What the hell is this

3 yıl önce

Avni86
Avni86

ben de aynı sorunu yaşıyordum :) basit bi mantığı var aslında, bilinen birşeyden bahsediyorsak the gelmesi gerekiyor, mesela I want a book dersen bir kitap istiyorum ama I want the book dersen "kitabı" istiyorum bilmem anlatabildim mi :)

2 yıl önce

son.sav
son.sav

Endişelenme zamanla çok kolay üstesinden geleceksin.

3 yıl önce

ferhatdorak

Şu get'e bir get şurdan diyesim var ama diyemiyorum, paşa paşa öğreneceğiz artık

2 yıl önce

kablll

Neden get to

4 yıl önce

yavuz747538

Havaalanına nasıl gidebilirim yazdım kabul etmedi.

9 ay önce

kedicim
kedicim

bende anlamadım?

3 yıl önce

pinaragaoglu

get niye dedik anlamadım,,,go deseymiş o zaman,,anlamına bakıyorum almak yazıyo,ona göre tercüme ettim ama yanlış oldu

3 yıl önce

bilgekaganylmz

Havaalanına nasıl gidilir bilmiyom ama hava hacmine nasıl gidildiğini biliyom :D

1 yıl önce

leventmercan

havaalanına nasıl ulaşabilirim'i neden kabul etmedi

1 yıl önce