1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "How do I get to the airport?"

"How do I get to the airport?"

Çeviri:Ben havaalanına nasıl giderim?

June 5, 2014

22 Yorum

Konu önem sırasına göre

son.sav

Get kelimesinin iki temel anlamı;

Almak veya Satın Almak

Ulaşmak, Varmak ve Gelmek

Örnek cümlelere bakalım ve pekiştirelim.

He got a new car – Yeni bir araba satın aldı

I got you a gift – Sana bir hediye aldım

Mustafa gets permission from his father – Mustafa babasından izin alır

We got a new house in Turkey – Türkiye’de yeni bir ev satın aldık

My brother is going to get a new phone – Kardeşim yeni bir telefon alacak

Buradakiler get kelimesini “almak” ve “satın almak” anlamları

Şimdi de “ulaşmak, varmak ve gelmek” anlamlarına bakalım.

I got home late – Eve geç vardım

When did you get to London? – Londra’ya ne zaman vardın?

When did you get here? Buraya ne zaman geldin?

How did you get there? Oraya nasıl ulaştın/vardın?

Bu iki kullanımı bilmeniz, get kelimesinin temel anlamıyla kullanıldığı cümleleri bilmenize yetecektir.

Devamı için:http://etkilipratikingilizce.com/ingilizcede-get-kelimesi/

September 10, 2016

Hseyinsar5

Anlatımınız için teşekkürler

December 9, 2017

Ne6ahat

Tesekkur ederim

February 7, 2018

Lancervirtue

Açıklama için teşekkür ederim

November 25, 2018

brtgtrn

'' get '' joker bi' fiil herhalde :) Sahiden niye '' go to the airport '' demedik,( Alternatif cevaplarda olabilir, bilemiyorum onu ) '' get to '' gitmek anlamına mı geliyor ?

Ekleme: Evet öyle bir anlamı varmış.

July 7, 2014

Emredmrc2

Haklısın, güzelsin de işte... iştesi var. :) Bir yere gitmeyi Türkçe'de, giderim. ulaşırım. varırım. adam Do I get dese de get mi dicen. :D

March 24, 2018

ferhatdorak

Şu get'e bir get şurdan diyesim var ama diyemiyorum, paşa paşa öğreneceğiz artık

October 9, 2015

cagdasingo

Nedir bu the dan cektigim. Herseyin basina koyim olsun bitsin. Bu nedir yaa. What the hell is this

March 4, 2015

Avni86

ben de aynı sorunu yaşıyordum :) basit bi mantığı var aslında, bilinen birşeyden bahsediyorsak the gelmesi gerekiyor, mesela I want a book dersen bir kitap istiyorum ama I want the book dersen "kitabı" istiyorum bilmem anlatabildim mi :)

September 9, 2015

son.sav

Endişelenme zamanla çok kolay üstesinden geleceksin.

June 25, 2015

leventmercan

havaalanına nasıl ulaşabilirim'i neden kabul etmedi

June 12, 2017

kablll

Neden get to

June 5, 2014

kedicim

bende anlamadım?

October 16, 2014

pinaragaoglu

get niye dedik anlamadım,,,go deseymiş o zaman,,anlamına bakıyorum almak yazıyo,ona göre tercüme ettim ama yanlış oldu

April 27, 2015

mstfaydin

Burada doğru bilgi verildiğinden emin miyiz? Bu cümlede ''go'' yerine neden ''get'' kullanılıyor mantığını bilen var mı. Bu gibi örnekler burada çokça karşımıza çıkıyor, ''get to'' varmak anlamına gelmiyor mu?

January 22, 2016

bilgekaganylmz

Havaalanına nasıl gidilir bilmiyom ama hava hacmine nasıl gidildiğini biliyom :D

March 19, 2017

yavuz747538

Havaalanına nasıl gidebilirim yazdım kabul etmedi.

November 15, 2017

melikekutay

Take ile get arasındaki tam anlam farkı nedir

October 5, 2018

melikekutay

Havaalanindan nasıl gelirim de olmaz mı

October 5, 2018

Meryem539850

Teşekkür ederim

March 3, 2019

Drtosunistayn

Çok teşekkürler açıklamanız için.

August 23, 2019

blentberks1

Havaalanına nasıl gidebilirim de dogru cevap bencr

September 15, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.