"Kadının gazetesi"

Çeviri:The woman's newspaper

4 yıl önce

133 Yorum


zeynep.ire

Woman➡kadın
Women➡kadınlar Woman's➡kadının

3 yıl önce

dersimliii

Böyle basit ve net tanımlara ihtiyac var diğerleri kafa karıstırıyo

3 yıl önce

EmrahSanca

S çoğul yapmıyo mu her durumda yani?

3 yıl önce

yunusemreeakgul

's şekilde yazıldığında aitlik anlamı taşır

3 yıl önce

OzgurY3231

saol çok teşekkür ederim

2 yıl önce

BangtanGir1

Bilgi icin saol

2 yıl önce

minecraftmehmet

's aitlik anlamı taşımaz is de aitlik anlamı taşır illa 's olcak değil beyler

1 yıl önce

incikin_
incikin_

Bazı isimlerin kendine has çoğul şekli var. Bunları -s takısı getirerek çoğul yapmıyoruz. (Neyse ki bunlar çok az sayıda!)

Man=adam; Men=adamlar (manS yanlış);
Woman=kadın, Women=kadınlar;
Person=insan, People=insanlar;
Child=çocuk, Children=çocuklar;
Fish=balık, Fish= balıklar (değişmiyor), vs.

Sorudaki -'S ise kesme işaretiyle ayrılmış (Yani çoğul eki olamaz). Buradaki Türkçe karşılığı -NIN / -NIN, yani aitlik.

"The woman'S newspaper"
= KadınIN gazetesi

2 yıl önce

cocukogretmeni

woman's yerine woman is yazdım farkı ne?

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Çok sık karşımıza çıkan iki 's var:

1) Aitlik bildiren 's

• the woman'S:
(= kadınIN)
• the woman'S newspaper"
(= kadınIN gazetesi)

2) "be" (olmak) fiilinin çekimli hali olan "is". "Is" cümlenin yüklemidir ve 's olarak kısaltılabilir.)

• The woman IS old.
(= Gazete yenidir)
• The newspaper IS new.
(= Gazete yenidir)

Haydi bir de bulmaca soralım:

• The old woman'S newspaper IS new."
(= ...... ?...... )

11 ay önce

TolgaAvc5

Yasli kadinin gazetesi yenidir :)

5 ay önce

SEYF825456

Bilgiler içşn teşekkürler. Genç kadınIN gazetesi yenidir.

4 ay önce

NinHoolkar

Fark böyle woman's yazdığın zaman kadının demektir woman ise yazarsan sadece bir kadın anlama geliyor

10 ay önce

minecraftmehmet

harbi ya

1 yıl önce

Asude888

teşekkürler

1 yıl önce

ASENAYILDI

çok teşekkürler çok yardımcı oldu saoğlun biraz geç yazdım 2018

8 ay önce

mavikumpanya

Harika

3 ay önce

betulturgu

malesef ki hayır yapmıyor kadınalr kelimesinin yani woman ın çoğul olması için women sahiplik taşıması için 's takısı gelmesi gerekmektedir

1 yıl önce

OzgurY3231

good

2 yıl önce

Doukandinc

woman' veya womans olursa nasıl oluyor

3 yıl önce

yashar_sb_sb

if it ends with plural s you must add ' to the end, otherwise add 's to the end of it.

for example:

woman's hat

women's hat

brother's hat(one brother)

brothers' hat(two or more brothers)

man's hat

men's hat

is it clear now?

3 yıl önce

MelikeKurt1

İngiliz misiniz

2 yıl önce

yashar_sb_sb

hayır. I'm from Iran.

2 yıl önce

_NIRVANA_

women ıle woman arasındakı fark ne ?????????????????

2 yıl önce

friendofthealien

women: kadınlar woman: kadın

2 yıl önce

merbatu1

E yerine a var

1 hafta önce

CenabDoanGndz1

Women's

1 yıl önce

GndzBra

Iyide kizin kedisi dedigimizde s kullanmiyoruz niye burda s kullaniyoruz anlamadim? ??

11 ay önce

Gulsum424087

Woman's

6 ay önce

NurenBacal

The olmayınca (kadinin gazete )oldu Oysa gazetenin basina the gelince (i hali) gazetesi olur denmemismiydi yalnismiyim?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır bu tamlamalar için geçerli değil. "kadının gazetesi" zaten "kadının" olduğu için belli. hiçbir zaman sahip le sahip olduğun şey arasına the sokamayız. (my the newspaper, your the cat, woman's the milk gibi şeylerin hiçbiri hiçbir koşulda doğru değildir)

4 yıl önce

ozlm15

Şey acaba s takisinin kesme işaretiyle ayrılması zorunlu mu ben doğru yaptım ama merak sadece

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet aitlik belirten s takisi hep kesme isaretiyle ayrilir

4 yıl önce

HakanSrmel1

Ordaki s takısı has in kısaltması değilmi ?

3 yıl önce

mehmet_35

evet kesme işareti aitlik kazandırır ama cogul eki "s" alıp sonra kesme işareti olursa coğul isme aitlik kazandırılır.

3 yıl önce

incikin_
incikin_

Aynen öyle, örnek de verelim hatta:

the girl's = kızın
the girls' = kızların

the teacher's = öğretmenin
the teachers' = öğretmenlerin

2 yıl önce

Tayfunzen

Woman's ile woman is arasinda ne fark var woman is e yanlış dedi

4 yıl önce

Fdnhasanli

Woman is kadindir demektir woman's ise kadinin yani))

4 yıl önce

who_is_next

Woman's taki 's takısını has ekinin son harfi olarak düşün. Kadın sahip (ha's) yani.kadının

3 yıl önce

busegrbz

Woman's - kadının demek woman - kadın

4 yıl önce

mucohit

kesme işareti ile ayrılan s takısı sahiplik anlamı katıyor

4 yıl önce

alikorkmaz91

Woman's(kadının) aitlik belirten kesme işareti ile yazılan s tir. Aitlik belirtildiği zaman kesme işareti ile ayrılması zorunludur. Ayırmazsan çoğul anlama gelir ;-)

3 yıl önce

who_is_next

Arkadaşım yanlış kelime üzerine yanlış tarif yapmışsın. Woman tek kadındır.(Womans) diye bir kelime yok ingilizce de.Women var çoğulu sadece.

3 yıl önce

dropadam

her newspaper olmuyomu yani :S çok saçma

3 yıl önce

duygu75

yaa başına the gelmezse olmuyor mu?

3 yıl önce

HakanSrmel1

Olur ama belli bir şeyden bahsediyorsan koyman daha iyi olur mesela herhangi bir gazeteden bahsediyosan newspaper diyebilirsin. Ama mesela masadaki gazeteden bahsediyosan the koyman daha mantıklı

3 yıl önce

duygu75

tşk

3 yıl önce

cbsy

her newspaper ?

3 yıl önce

AliUtku3

Her olsa olmuyor mu :?

3 yıl önce

milletin.s

"The woman has newspaper" cumlesinin neresi hatali

3 yıl önce

alikorkmaz91

Kadının gazetesi vardır anlamına geliyor. Fakat the woman's newspaper (kadının gazetesi anlamına geliyor

3 yıl önce

sakura34chan

bende onun yazdığı gibi yazdım ama sadece klavyemin tuşu bozuk olduğu için ayırma işaretini yazamadım

2 yıl önce

zutkuyilmaz

the kullanmadan "woman's newspaper" desek hayatımızda ne değişiyorduki anlamadım ??

2 yıl önce

incikin_
incikin_

İngilizcede tekil somut isimlerin önünde mutlaka onu belirten bir sözcük kullanıyoruz. Bu sözcük cümlenin anlamına göre a/an, the, this/that, my/your/his vs. olabilir.

● Woman's newspaper (YANLIŞ)

● A woman's newspaper
= BİR kadının gazetesi

● THIS woman's newspaper
= BU kadının gazetesi

● THE woman's newspaper
=Kadının gazetesi
(başında "the" varsa belli bir kadını kastediyoruz; herhangi bir kadın değil.)

Ee o zaman "Newspaper"ın başında neden "the" yok diyebilirsiniz haklı olarak: Kime ait olduğunu belirtmek için 's takısı veya my/your vs. kullandığımızda "the" gelmiyor.

2 yıl önce

DHMunchen

The newspaper is woman's Bu neden olmaz ?

4 yıl önce

lelovski

"Gazete kadınındır" olur o şekilde.

4 yıl önce

akburakak

is ayri yazdim yanlis dedi dogru olmasi gerekmez mi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

is degil o , aitlik eki, 's.

Ayrica "the woman is newspaper" = Kadin gazetedir!

4 yıl önce

JohanStrau1

The woman is newspaper - Kadın gazetesi demek değil mi Selcan Abla.

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır. bunu zaten üstteki yorumda da yazmışım.

3 yıl önce

baristar

Selcen hocam, ' ( üst kesme isareti )hangi durumlarda s' (es den sonra) hangi durumlarda 's ( es den önce) kullanılır. Yoksa sonu s ile biten kelimelerde mi s den sonra.

3 yıl önce

yashar_sb_sb

if it ends with plural s you must add ' to the end, otherwise add 's to the end of it.

for example:

woman's hat

women's hat

brother's hat(one brother)

brothers' hat(two or more brothers)

man's hat

men's hat

is it clear now?

3 yıl önce

agaagaagaagaaga

Bu iyelik durumları isim tamlaması şeklinde of kullanılarak da yapılabilmeli..

3 yıl önce

maytap23

The newspaper of the woman olmaz mı ki

3 yıl önce

hakanhhh22

bu tamlama için "newspaper of the woman" boyle bir kullanim olabilir mi

3 yıl önce

ceto6

Ya böyle olmaz ki newpaper yazdim kabul etmedi

3 yıl önce

serdarriko

The woman yours newspaper. Ne demek acaba?

3 yıl önce

yaseminler15

The kelimesini neden katmak zorundayız ki

3 yıl önce

Cihatemrek1

's ekini ilk defa gördüğüm için yanlış yaptım yanlışlıkla kadının gazetesi var yapmışım ...

3 yıl önce

Doukandinc

the woman have newspaper neden olmadı

3 yıl önce

Tavpati

it is woman newspaper

neden olmadıki?

2 yıl önce

Murat763811

Mantıksız olduğunu biliyorum ama neden newspaper of woman da belirtili isim tamlaması yapmaz mı

2 yıl önce

NeslihanGr7

The woman is newspaper yazdım. Niye yanlış ?

2 yıl önce

beril_1419

woman is deyince olmuyo ama woman's doğru diyo bu nasıl iş ?

2 yıl önce

ya-5

s kafa karıştırabilir bazılarına ama kolay yani

2 yıl önce

MertUregen

woman gib düzensiz olmayan bir isim hem çoğul hemde iyelik gösteriyorsa kesme işareti en sona konur örneğin my parents' house benim ebeveyin ler imin evi

2 yıl önce

kenangk

s takısı sahip olma anlamına mı geliyor

2 yıl önce

feyzaa__

woman is neden olmaz

2 yıl önce

yashar_sb_sb

"woman is newspaper"

"kadın gazetedir" demek oluyor.

2 yıl önce

zafer129

woman ıs newspaper neden kabul etmıyor

2 yıl önce

zafer129

woman is niye kabul etmıyor

2 yıl önce

EkinOuz

ama kadın diyor kadınların demiyor

2 yıl önce

elifayca_taka

kesme işaretine dikkat!!!

1 yıl önce

mlkknbk

kadınların gazetesi olması gerekmiyomu acaba

2 yıl önce

hale78

The nin gorevi nedir burda basina the gelip gelmeyecegini nasil anlarim ?

2 yıl önce

elvanilke

newspaper yerine gazette i daha öncesinde kabul ediyordu ama bu sefer kabul etmedi

2 yıl önce

mustafaabcsamet

her newspaper
bu da olmuyor mu

2 yıl önce

AycaTaskay

Nicin hers newspaper diyemiyoruz

2 yıl önce

Ata79230

Her newspaper olmaz mı ?

2 yıl önce

Eneskpnr

Ornekler boyle sade olmalı

2 yıl önce

EmreDurak2

newspaper woman da doğru

2 yıl önce

selocan21

benim cevabımla verdiğiniz cevap bire bir aynı olmasına rağmen sanki eksik cevaplamışım gibi davranıyorsunuz ve kafa karıştırıyorsunuz .

2 yıl önce

AliAka3

's takısı nın anlamına mı geliyo

2 yıl önce

minecraftmehmet

woman is newspaper yazdım kabul ettmedi mal zaten 's is in kısaltması salak şey bu he

1 yıl önce

Mustafa_CEKUC

kadın gazetedir oluyor senin yazdığın şekilde aitlik bildiren durumda woman's olmalı 's aitlik anlamı katıyor

1 yıl önce

elifayca_taka

Niye kesme işaret ile ayırmamız gerekiyor Ne olur açıklayın!!!

1 yıl önce

karamanefe

the değil his de kullanabiliriz

1 yıl önce

Ugrbyr9

Burada çoğul yok neden s takısı var anlamadım

1 yıl önce

busenurerol

'the womans newspaper'yazdım yanlış dedi bir 's'yi bitişik yazdım diye haksızlık

1 yıl önce

MehmetSaid709381

Womens =kadın

1 yıl önce

ErdoganBat

Has koydum kabul etmedi. Aynı anlam değilmi

1 yıl önce

SinanRumel

newspaper of woman

1 yıl önce

OUZHANKALK3

very good

1 yıl önce

ibram.

arkadaşlar womens nwspapar yazdım ama yanlış dedi

1 yıl önce

FurkanBuda1

S is anlamına gelmiyomu ya

1 yıl önce

dmla13

ben de doğru yaptım ama sadece newpaper yazamandım new papar yazdım bunu sayabilirdiniz

1 yıl önce

erolkocer

newspaper of the woman bu şekilde yazılamazmı?

1 yıl önce

poppi41177

The demeyince n'oluyor yani

1 yıl önce

AliSivri3

'Women' kelimesi yazacak olursanız karşınıza yanlış çıkar.Çünkü 'women' kelimesi kadın olur.Siz oraya woman's newspaper veya the woman's newspaper yazmanız gerekmektedir.

11 ay önce

Nazan531435

Bir harfle kaybettim A yerine ı koymusum yanlislikla

11 ay önce

AyseMelike2006

women s yazdım üst virgülü koymadığım için yanlış dedi yaa

10 ay önce

esmagl367214

bilgisayardan yaptığım için kesme işareti yok ama kabul etmiyor sinirim bozuldu........

10 ay önce

berfin382090

''The woman's newspaper'' cevabını kabul ediyorsa ''The woman is newspaper'' cümlesini de kabul etmeli. ÇÜNKÜ AYNI CÜMLE BİR ŞEY DEĞİŞTİRMİYOR VE YANLIŞ DA DEĞİL.

8 ay önce

ahmeteren572108

Voman yaziyo ama kadin demek ama kadınlar çıkkıyo

8 ay önce

Yorekok2

Her's dersek bu olmuyormu? Ama Her "onun" anlamını katıyor

-_- kafam karıştı

6 ay önce

Duygu310087

Woman is ile woman's arasindaki fark ne

3 ay önce

eczaci8863

the woman's newspapers yaptım olmadı neden

3 ay önce

_NIRVANA_

women ıle woman arasındakı fark ne??????

2 yıl önce

_NIRVANA_

women ıle woman arasındakı fark ne??????

2 yıl önce

mustafaabcsamet

Women cogul woman tekil yani women: kadınlar, woman: kadın

2 yıl önce

friendofthealien

her neden olmuyo

2 yıl önce

Mamisworld

Hers newspaper da olmaz mı

2 yıl önce

incikin_
incikin_
"her" kullanırsanız yanında isim olmalı:

It is HER newspaper.
=O, ONUN gazetesi.

isim kullanmayacaksak "hers" diyebiliriz.

It is HERS.
The newspaper is HERS.
= Gazete ONUN / ONUNKİ.

Yalnız cümlede "woman" sözcüğünü çevirirken "she/her" demek yeterli olmuyor.
Dolayısıyla bu cümlede:

Kadının gazetesi
= The woman's newspaper

2 yıl önce

mustafaabcsamet

bak bende yanlış biliyormuşum : D öğrendiğim iyi oldu :)

2 yıl önce

mustafaabcsamet

http://www.dersimizingilizce.com/ingilizce-to-be-am-is-are.html buraya bak faydalı olucaktır sitede dediğine göre ""TO BE" etrafımızdaki nesneleri nitelemek, özelliklerini, yerlerini ve konumlarını belirtmek istediğimizde " bu şekilde kullanılıyor to be ama her newspaper da sitede belirtilen anlamaları is zaten yüklemiyo bu benim düşüncem, işin ehli olanlar cevaplarsa sevinirim çünkü bende emin değilim :)

2 yıl önce

Mamisworld

Yine de teşekkür ederim :)

2 yıl önce

OnurAKAR11

Tesekkur ederim dogru yazan herkese <3

1 yıl önce

_Aleyna_Solaker_

Pislik!!!Beni tanımadan takip ediyorsun!!!Sen kimsin yaaa!!!

1 yıl önce

Bay-B0

woman is = woman's the woman is newspaper=the woman's newspaper

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.