Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Benim kedim var."

Çeviri:I have a cat.

4 yıl önce

12 Yorum
Tartışma kilitli.


LT_zeynep

"I have cat" olması gerekmiyor mu ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır, "I have cat" İngilizcede mümkün değil. Sayılabilen tekil bir nesne var (cat) ve bu asla onu tanımlayan bir şey olmadan kullanılamaz. Burada belirsiz bir kedi olduğu için "a" kullanmalıyız. Bunun yerine bir sayı gelebilirdi mesela ya da birçok, birkaç vs gibi anlamlara gelen kelimeler olabilirdi. Ama asla tek başına değil.

şurayı okuyun https://www.duolingo.com/comment/2319658

4 yıl önce

ahmetbayram

Bu linki tiklancak sekilde koysaniz ne kopyalaniyo ne tiklaniyi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

tıklanıyor, siz nerden tıklayamıyorsunuz? aslında tartışmada sorun gidermeye detaylarıyla yazsanız iyi olur

4 yıl önce

osmancicek

"Benim kedim var" için "I have the cat" yazdığımızda neden kabul etmedi ve "I have one cat" dedi? Soru cümlesinde "Benim bir kedim var" demiyor. Yardımsever bir arkadaşımız bu durumu açıklayabilir mi? Şimdiden teşekkürler.

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

O zaman "kedi bende" oluyor.

burada açıklamalar var, alta kopyalıyorum https://www.duolingo.com/comment/1646458

3 ..have/has the…” cümleleri

En çok kafa karıştıran cümleler bunlar, çünkü “the” girince araya Türkçedeki cümlenin yapısı tamamen değişiyor. Bunu da örnekle açıklamıştım daha önce:

  • Should we buy some plates for Selcen? (Selcen için tabak alsak mı?)
  • No, the girl has plates. (Hayır kızın –Selcen’in- tabakları var)

  • Where are the plates we bought yesterday? (Dün aldığımız tabaklar nerede?)

  • Selcen has the plates. (Tabaklar Selcen’de. Selcen’in tabakları var yanlış!)

ek: peki ya belirli bir nesnenin birini ait olduğunu söylemek istersek ne kullanacağız? o zaman "possessive pronoun" yani iyelik zamiri kullanmalıyız. yani "the plates are hers" ya da "the plates are Selcen's" ya da "the plates belong to Selcen".

1 yıl önce

ezgiyuce

I you we they 'have' he she it 'has' oluyo dimi?

4 yıl önce

FurkanAydn4

evet

4 yıl önce

YusufTahir

"İ have cat olmasi" gerekirken soru cevap olarak "i have cats" diyor

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"I have cat " diye bir şey yok ingilizcede, sayılabilen tekil nesneleri tanımlamalısın burada ise a gerekli. çoğul da kullanılabilir eğer birden çok kedisi varsa.

önce bunu: https://www.duolingo.com/comment/2319658

sonra da bunu okuyun: https://www.duolingo.com/comment/1632177

4 yıl önce

sabrikuday

Çeviri kedim var diyor ingilizce yazıyorum bir kedim var diyor şaka mı ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

şaka değil kural. linklere tıklarsanız açıklamaları görürsünüz. ingilizcede "a"siz mümkün değil bu cümle

4 yıl önce