Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The plates are ours."

Çeviri:Tabaklar bizim.

4 yıl önce

35 Yorum


mucalt

Burada neden ours s takisi gelmis anlamadim s gelmese anlam mi bozulacak. Ours (bizimki), our (bizim) demek.

4 yıl önce

dicil

Ours bizimki demek dogru ama İngilizce'de cümleye gore kelimenin anlami degisiyor.

3 yıl önce

incikin_
incikin_
"Our" kullandığımızda yanında muhakkak bir isim gelmeli. Mesela:

● "Our plates are on the table."
=Bizim tabaklarımız masanın üstünde."

Yanında isim gelmeyecekse "our" yerine "ours" kullanıyoruz. Esas anlamı "bizimkiler"

● "The plates are ours."
= "Tabaklar bizimkiler*" YANLIŞ çünkü Türkçe dilbilgisi bu kullanıma izin vermiyor. Onun yerine şöyle diyoruz:
● "Bu tabaklar bizim."

Kısacası, "ours" aslında "bizimkiler" demek; ama Türkçede kurallı bir cümle olsun diye "bizim" (our) sözcüğünü kullandık elimiz mahkum.

2 yıl önce

zulfuozan1

İnci; Ben bir öğretmen olsaydım! sizi örnek alırdım. düşünüyorum da daha iyi öğretebilen olur mu diye? cevabım= yine "Siz" olurdunuz.

2 yıl önce

MetinAydinn

İnci Hanım peki "The plates are ours" anlamı aynı zamanda "Tabaklar bizim(dir)" anlamına da gelmiyor mu? Yani ordaki "are" , "dır" ya da "dir" anlamı katmıyor mu? Bu şekilde öğrendim. Lütfen yanlışım varsa düzeltebilir misiniz?

3 hafta önce

Haluk_Tek

''Tabaklar bizimkidir.'' dedim olmadı, yanlışmı?

4 yıl önce

incikin_
incikin_

Türkçe dilbilgisi kurallarına uygun değilse cevaplar doğru kabul edilmiyor. "Tabaklar bizim/Tabaklar bizimdir" derseniz sanırım sorun kalmaz.

2 yıl önce

byElifs

türkçeye göre biraz mantıksız ve bozuk bir cümle olmuş

1 yıl önce

sefac

Bizim tabaklarimiz yazdım yalnış dedi doğrusu tabaklar bizim diyo arada hiç fark yok ikiside dogru

4 yıl önce

incikin_
incikin_

"The plates are ours." (=Tabaklar bizim(dir)." tam bir cümle;

"Bizim tabaklarımız" (=our plates) ise bir isim tamlaması. .

Büyük bir anlam farkı olmasa da yapı farklıysa cevap kabul edilmiyor.

2 yıl önce

baran290

Mulkıyet sıfatları arkasına ısım almak zorumda degılmı

2 yıl önce

yaren123cemre

thank you incikin

1 yıl önce

aslitan12

Ama s takisi var ya ndn yanlid

3 yıl önce

incikin_
incikin_
"our" kullanırsanız yanında isim olmalı:

It is OUR room.
=O, BİZİM odamız.

isim kullanmayacaksak "ours" diyebiliriz.

It is OURS.
The room is OURS.
= Oda BİZİM(Kİ).

Türkçede bu cümle yapısında "bizimki" demek kurallara aykırı; bu nedenle "Oda bizim" diyebilirsiniz.

2 yıl önce

ayzanur34

Are neden geldi

3 yıl önce

incikin_
incikin_

Öznemiz "the plates". Ona "ours" eklesek dahi cümle yapamıyoruz; çünkü cümlenin fiili yok!

Oysa İngilizcede her cümlede bir fiil olmalı...

Böyle durumlarda yardımcı fiil "be" (olmak fiili) kullanılıyor. "Be" fiili özneye göre "AM / IS / ARE"a dönüşüyor.

Bu cümlede öznemiz "the plates" (tabaklar); yani "they" (onlar) gibi düşünebiliriz.

They ARE ours.
The plates ARE ours.

2 yıl önce

MetinAydinn

Harikasınız @incikin_ teşekkür ederim açıklamalarınızdan dolayı çok güzel açıklayıp anlatıyorsunuz bir kez daha teşekkür ederim.

3 hafta önce

_BtL_

'Tabaklar bizimki.' olsaydı bence doğru olurdu. 'Bizimkidir' denince türkçede anlam kayabiliyor. Zaten cevaba da 'tabaklar bizim' diyor 'bizimdir' değil. Ama ours olayını ben de anlamadım. :/

3 yıl önce

GrkanKutlu

Aslında Türkçenin azizligine uğruyoruz, tabak nesnedir ve bir şeye ait olur, our bizim ours ise bizimki anlamında kullanıldığı için sahiplik bildireni getirmeliyiz.

3 yıl önce

SerkanKONA

"Bizim tabaklarımız" ?

2 yıl önce

incikin_
incikin_
"our plates" bir isim tamlaması:

OUR plates.
= BİZİM tabaklarımız.

"The plates are ours." tam bir cümle;

The plates are OURS.
= Tabaklar BİZİM(DİR)."

2 yıl önce

StrangeSociety

Bizim tabaklarımız yazdım kabul etmedi

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Hemen yukarıda açıklaması var:)

2 yıl önce

StrangeSociety

Çok teşekkür ederim :)

2 yıl önce

HasanTkenmez

Uçaklar bizim yazdım :(

1 yıl önce

StrangeSociety

Olur böyle şeyler :)

1 yıl önce

zehraead

Bi kabul etmedi

1 yıl önce

zehraead

Soyluyorum soyluyorum yanlis anliyor

1 yıl önce

noge11

Yanlis vermis

1 yıl önce

Alara312

bizim tabaklarımız la tabaklar bizim arasında ne fark var

1 yıl önce

byElifs

bizim tabağımız yazdım "tabaklar bizim" çıktı aynısı değilmi yav!

1 yıl önce

BRA477235

yanlışlık var

1 yıl önce

omid850157

Čok pis

9 ay önce

FurkanEmre852791

tabaklar bizimkidir yazıyom yanlış diyor

7 ay önce

ShadowKingdoms

Kısaca OUR bizim OURS bizimki

5 ay önce