"A lányok esznek egy paradicsomot."

Fordítás:The girls eat a tomato.

4 éve

5 hozzászólás


Reka543210

Segítsetek nekem! Mikor kell pl. / a tomato/ an tomato/ one tomato/ the tomato/ ???? ha megírnátok köszi!! :D

4 éve

Maminti.
Maminti.

A tomato megszámlálható főnév, tehát valamilyen névelő mindig kell elé. Ha nem egy meghatározott paradicsomról van szó, akkor kell az a. I eat a tomato = Paradicsomot eszem, vagy Eszem egy paradicsomot. I eat the tomato = Megeszem a paradicsomot. Az an névelőt a magánhangzóval kezdődő megszámlálható főnevek elé tesszük. an egg, an apple. De vigyázat, mert nem a betű számít, hanem a hangzó, tehát pl. an hour, mert itt a h néma, nem ejtjük.

Egyébként ezen az oldalon olvashatsz a névelőkről:

http://www.ingyen-angol.hu/nevelo.hatarozatlan.phtml

http://www.ingyen-angol.hu/nevelo.hatarozott.phtml

4 éve

eveboy21

És mikor kell az ing-es alakot használni?

4 éve

Jeff65053

Nem fogadta el az "eats" szót, pedig többes szám a lányok! Nem?

8 hónapja

Imre730628

Pont ezért nem fogadta el. "Eats" E/3-ben van csak.

1 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.