"Zadzwoń do mnie!"

Tłumaczenie:Call me!

4 lata temu

12 komentarzy


kichas

proszę o wytłumaczenie, bo /call to me/ jest źle, sugerowałem się poprzednim zdaniem /i return to America/.

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Nie chodzi tu o tłumaczenie na angielski przyimka do, ale o konstrukcję, jakiej wymaga czasownik.

W języku polskim czasowniki mogą mieć dopełnienie bliższe (w bierniku) lub dalsze (dla reszty przypadków) i trzeba po prostu zapamiętać z którym przypadkiem łączy się dany czasownik. Nie ma na to wytłumaczenia, chociaż dla nas jest to po prostu oczywiste.

W języku angielskim rzeczownik nie podlega deklinacji, ale czasownik także może mieć dopełnienie bliższe (bez przyimka, np. I hear them = słyszę ich) lub dalsze (z użyciem jakiegoś przyimka, np. I listen to them = słucham ich).

Często pokrywa się to w obu językach, tzn. jeśli polski czasownik wymaga biernika, to jego angielski odpowiednik nie używa przyimka do wprowadzenia dopełnienia. Ale nie zawsze tak jest i trzeba po prostu zapamiętać jakiej konstrukcji wymaga dany czasownik. Np. szukać czegoś (dopełnienie dalsze) możemy przetłumaczyć jako search for something (dopełnienie dalsze) lub seek something (dopełnienie bliższe).

4 lata temu

Mona361271

Podziwiam Twoją wiedzę

11 miesięcy temu

aga332773

Ja też, ale strasznie to zawiłe

1 miesiąc temu

Zuzia926878

Możecie mnie obserwować będe pomagać w każdym zadaniu I wpisywać fajne rzeczy

1 rok temu

Niuniaq123

Napisała call me a oni że źle bo nie dałam wykrzyknika!

2 lata temu

RomanPacio
RomanPacio

a dlaczego moje tłumaczenie jest niepoprawne you call me

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Ponieważ zdanie, które mamy przetłumaczyć jest w trybie rozkazującym. Tryb rozkazujący dla 2. osoby tworzymy przez pominięcie podmiotu.
Call me = Zadzwoń do mnie
You call me = Dzwonisz do mnie

4 lata temu

RomanPacio
RomanPacio

thank you

4 lata temu

Ssonia5

Mi nie zaliczylo a mialam ,, Call for me " ktos powie czemu zle ?

3 lata temu

michmo
michmo

Think

2 lata temu

Kotezzer

Dopełnienie bliższe.

2 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.