1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I sleep at night."

"I sleep at night."

Çeviri:Ben gece uyurum.

June 9, 2014

51 Yorum


etinKaya4

At neden kullanilmis cunku - de - da anlami katiyor yani cumle ben gecede uyurum anlamina gelmiyor mu kullanmasak olmuyor mu


Selcen_Ozturk

olmuyor. Türkçede gecede sabahta akşamda diye bir şey yok. Ama İngilizcede ve benzer dillerde gerekli edatı (night için at) kullanmak zorundayız.


muhammedou

Yatmak yazdık diye can gitti yav ayıp ettiler :-\


Cansu.....

Yatmak ' to lie ' demek


LalaPnk

Neden the night degil


[aktif olmayan kullanıcı]

    "The night" derken belirli bir geceden bahsediyor olmak lazım. Mesela "The hallowing night" veya "The night of 4th of July". Burada ki "night" her gün olan normal geceden bahsediyor.


Ozan517470

    Arkadaşlar bi şey sorayım mesela fiile hiç ek getirmesek geniş zaman mı olur her zaman sleep wait eat...


    [aktif olmayan kullanıcı]

      Şahıs zamirine bağlıdır. "He sleep" devrik cümle olur Birde sadece "sleep", "wait", "eat" emir olur.


aleynagkmenn

      İn ile the kullanılırken at ile neden kullanılmıyor?


      [aktif olmayan kullanıcı]

        Olur. Ben 6 yıldır yurtdışına gidip geliyorum. Ben kullanıyorum. Bal gibi de oluyor.


zgrbenli

        At night yerine "in the night" nasıl olur? Olmaz demeyin ne olur Yaw :)


ZeyBegKav

        Yok sabah uyucan


hazal927562

        Peki "Ben geceleri uyurum" nasıl yazılıyor ?


Defne948530

        Gece bende uyuyorum


yakuza123

        ben gece uyuyorum dedim neden olmadı


        [aktif olmayan kullanıcı]

          "Gece uyurum" da kabul ediliyor olmalı. "Benim cevabım kabul edilmeli" diye bildirdim ve ikinci sorduğunda "Gece uyurum" cümlesini kabul etti. Bu arada "Gece ben uyurum"da doğru olur ama Türkçe de devrik cümle olduğundan dolayı yanlış olarak kabul edilebilir.


yakupsay1

          Bence soru yanlış


alpert64

          Uyumak yerine yatmak yazılamaz mı?


ozansmn

          Uyumak ve yatmak sence aynı şey mi?


Zeynep306211

          Hayır çünkü go to bed yatmak sleep uyumak demek


Sompaliton

          Ben su an yatiyorum ama uyumuyorum


UurCan578507

          Uyumak ve yatmak iki ayrı eylem dir ingilizcede uyumak-to sleep, yatmak- to lie olmak üzere iki ayrı eylemdir


SaHMeRaN31

          Yatmak "Bed" Sanırım öyle yani.


p0fuduk11

          Ne bed i bed yatak -,-


xKelalakax

          Yatmak bed mi ? Haha


mmsahin

          Ben gece yatarim ?


Huriser589

          töbe yarabbi bu ne


cneyt175028

          At takısı kafama takıldı


strange.r

          gece uyuyorum dedim kabul etmedi kendisi başka zaman geniş zaman yerine şimdiki zaman kullanıyor


ZakirGndod

          Herkes gece uyur


nihan931227

          At night in night de olabilir mi?


suzan869264

          KAFAM KARIRŞTI MK


DenizKaradeniz95

          Akşam uyurum neden olmuyor ki şimdi ?


tayfur.2017

          Ben yatarım olmaz mı


super58rabia

          Ben bu gece uyurum yazdım kabul etmedi ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


emredeniz07

          Seninki kabul edilmedi çünkü bu gece tonight demek


elifyagmur2009

          ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ne demek


Hidrogen1

          merhaba emredeniz ben kalem arkadasi ariyorum, benimle arkadas olurmusun

          Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.