Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"We read a book."

Vertaling:Wij lazen een boek.

4 jaar gelden

8 opmerkingen


kimvanesch

Het is toch tegenwoordige tijd, dus lezen

4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

To read, 'lezen', behoort tot de onregelmatige werkwoorden.
In de tegenwoordige, voltooide en verleden tijden heeft het de vorm 'read', tenzij het werkwoord in de 3e pers. enkelvoud in de tegenwoordige tijd staat ('She reads').

Voorbeelden:

  • We read = We lezen
  • We have read = We hebben gelezen
  • We read = We lazen

Je kunt de tegenwoordige tijd en verleden tijd uit elkaar houden door op de uitspraak te letten. Terwijl 'read' in de tegenwoordige tijd uitgesproken wordt met een 'ie' klank, dus als /ried/, wordt deze werkwoordsvorm in de verleden tijd uitgesproken met een korte 'e', de klank die je in het Nederlandse werkwoord 'het' tegenkomt. De uitspraak van read in de verleden tijd is dus /red/, net zoals de kleur. :)

4 jaar gelden

Eligerma

Het is wel we reads ipv read

2 jaar gelden

Eligerma

Kim ben ik met je eens, maar in engels is reads ook vt net als wt

2 jaar gelden

DanielBreken7

ja!!!!!!

2 jaar gelden

Pimba92
Pimba92

De uitspraak is toch anders in verleden tijd? De uitspraak hier klikt als tegenwoordige tijd

1 jaar gelden

Annick492803

ik lees in de commentaren dat je de tegenwoordige tijd en verleden tijd uit elkaar kan houden door de uitspraak tot nu toe was alles in de tegenwoordige tijd ik heb nog niks gezien over de verleden tijd !!!

1 jaar gelden

Annick492803

er wordt wel een lange e uitgesproken niet red

1 jaar gelden