Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Onlar resmi değiller."

Çeviri:They are not official.

4 yıl önce

37 Yorum


ataysrht

"they are not formal." cevabı neden geçerli değildir?

4 yıl önce

soner5526

Bende formal yazdım

2 yıl önce

mehmetyurdakul1

rapor et bunu

2 yıl önce

frottce
frottce

Formal ile official arasında bizim Türkçede sahip olmadığımız ufak bir anlam farklılığı var. Official kelimesi office kökünden geliyor ve belirli bir otorite tarafında çoğu zaman yasal olarak resmi hâle gelmiş şeylerde kullanılıyor. Formal kelimesinde ise bu yasal zorunluluk yok. Örnek vermek gerekirse resmi evrak ile resmi giyinmek arasındaki fark. İlki official ikincisi formal ile tanımlanıyor. İki kelimenin anlam olarak kesiştiği yerler var. Bu cümlede de çok fazla bilgi olmadığından pek bir şey söylemek mümkün değil.

Official kelimesi aynı zamanda umuma/kamuya sunulan şeylerde (çoğu zaman bilgi) de kullanılabiliyor. It's official now cümlesi, it ile kastedilen şeyin artık bildirildiğini, kesinleştiğini anlatıyor mesela.

Çok kesin konuşmak istemem ama formal kelimesi genelde sıfat tamlaması şeklinde karşımıza çıkıyor. Burada official biraz daha mantıklı, biraz daha içgüdüsel.

Bu tarz ayrımlar bir dili öğrenirken zor gelebiliyor ancak zaman içinde dile karşı bir his geliştirdiğinizde bunlar hiç zorlamamaya başlayacaktır.

2 yıl önce

serrez

Teşekkürler

1 yıl önce

esesrare

bence de formal kabul olmalı

3 yıl önce

free9898

formal neden olmuyor? please describe to this

3 yıl önce

cezayirli
cezayirli

Az önce formal resmi demekti. Ne olduda burada kabul edilmedi?

3 yıl önce

sonador793751

Bende formal yazdim olmadi bi aciklamasi var mi acaba

3 yıl önce

efe0955

Bence de formal da olabilir

3 yıl önce

ozlemtamer

formal ?

3 yıl önce

fatma.koc.

Neden cevap verilmiyor? Formal neden kabul edilmedi?

3 yıl önce

pelinesra609

they are not formal cevabı geçerli neden değil

3 yıl önce

Zerouch

Legal olmazmı

3 yıl önce

Zeynep267445

Formal?

2 yıl önce

AnasAliaa

Formal niye yanlış ???

2 yıl önce

TCKbraAydo

Legal olmaliydi bence de

2 yıl önce

ahin111

They are illegal

2 yıl önce

SARSILMA

Formal = official

2 yıl önce

mericok

they are not public neden geçersiz?

2 yıl önce

beastbogi

aren't yazıncada kabul etmiyo

2 yıl önce

faruk908701

''they are not formal.'' cevabı nededen gecerli değildiler

2 yıl önce

kmrc3744

Formal formal formal

3 yıl önce

golcule

formal?

3 yıl önce

mehmetali428801

İ yerıne ı oldugu için kabul etmedı ,,

2 yıl önce

blues139369

They are unofficial neden kabul edilmiyor onu anlamadım.

2 yıl önce

beyhanersms

They dont official olmasi gerekmiyormu genis zaman sonucta ??

2 yıl önce

Andabigemtan123

formal olsa daha iyi olurdu

2 yıl önce

fidan892731

Ben burda resmi kelimesini bilmiyodum

1 yıl önce

fidan892731

Evet

1 yıl önce

fidan892731

Ama formal da yazmak olurdu bence

1 yıl önce

Blink_Elif

Doğru cevabı yazıyorum yanlış diyor.

1 yıl önce

sevda499070

Not secenegi yoktu

1 yıl önce

pinkwater35

^^They are not formal^^ olarak neden kabul etmiyor resmi= official ya da formal demek değil mi?

11 ay önce

FurkanAlta8

"They not official" olur mu?

10 ay önce

incikin_
incikin_

Bu durumda cümle yüklemsiz kalacağından dilbilgisi hatası yapmış oluruz.

Biraz açıklayacak olursak:

İngilizcede yüklemsiz bir cümle düşünemeyiz. Oysa bu cümleye baktığımızda herhangi bir fiil/eylem göremiyoruz:

They: Onlar
Official: Resmi

Bu gibi "gitmek, okumak" vs. fiil barındırmayan cümlelere isim cümlesi diyoruz. Örneğin:

I am honest. (= Ben dürüstüm.)
He is not here. (= O burada değil.)
They are crazy. (= Onlar çılgındırlar. / Onlar çılgın.)
We are not busy. (= Biz meşgul değiliz.)

İsim cümlelerinde bu fiil eksikliğini kapatmak için "be" (yani olmak) fiili yardımcı fiil olarak kullanılıyor. Yardımcı fiil "be" özneye göre değişiyor.
Burada öznemiz "they" olduğundan, cümlemiz "They are not official."

10 ay önce

FurkanAlta8

Teşekkürler.

10 ay önce