Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Apples are red or green."

Çeviri:Elmalar kırmızı veya yeşildir.

4 yıl önce

37 Yorum


AhmetTarikTM

Elmalar yesil veya kirmizidir yazdim yanlis dedi ama yerlerinin degismis olmasi oyle olmadigini gostermezki sonucta ayni degilmi Turkce anlami

4 yıl önce

Rarity_MLP

evet ama orda ilk once kirmizi yazmis sen tam tersini yazdiyin icin kabul etmemistir.

2 yıl önce

bilgekaganyilmaz

Burda sıra önemli.

4 yıl önce

Mustafa-ilik

Kardesim bak sen eger öyle yaparsan sen red'e yesil demis oluyosun bu yuzden kabul etmiyo.sana sadece red verse sen yesil desen olurmu...

10 ay önce

arif254649

Aslında sende doğru diyorsun 1. kelimeyi al sona götür ortaya getir kural bu

1 yıl önce

Blue.Earth

Are niye geliyor peki

3 yıl önce

alimert9

Abim bak bizim türkçede elmalar kırmızı veya yeşildir diyoruz ya ilgilizce bilenler apple are dersek çogul olur o yüzden are diyoruz anlatamadımsa çalış lütfen

3 yıl önce

ehilkuiks

Are gelmese kırmızı veya yeşil elmalar olarak tercüme edilir. Are gelirse elmalar kırmızı veya yeşildir olarak çevrilir.

3 yıl önce

mamos89

Yani are birşeyi belirtmek için mi kullanılıyor ?

2 yıl önce

Mervenur303177

Are çoğullarda kullanılır örneğin they veya elmalar köpekler

8 ay önce

gkalpfer

Are yardımcı fiil dir Cümledeki çoğulluğu, geniş zamanı, fiilsizliği, not ile olumsuzluğu,özneden önce gelirse soruyu belirtir çok önemlidir. (Am,is,are)

1 yıl önce

AmrodEalarfalas

ya lütfen kırımızı ile yeşili değiştirdim diye yanlış sayıldı

3 yıl önce

rdvn01

ya ... ya... 'yı niye kabul etmedi?

3 yıl önce

MuhammedEm190799

elmalar ya kırmızıdır yada yeşildir dedim yanlış dedi

2 yıl önce

ElifYldrm5

Kırmızı veya yeşil elmalar dedim yanlış dedi yaa

3 yıl önce

meltembircan

çünkü buradaki kırmızı ve yeşil sıfat değil

3 yıl önce

shahram.shakibi

Arkadaşlar "/dir" eki pekiştirmede gelmez mi? Biz tömerde "/dir" eki sadece pekiştermede geler okumuşuz, diğer eylemlerin sonunda "/di" gelmeli

3 yıl önce

slabayram

Veyayı unuttum ;)

3 yıl önce

meri656593

Yoksa yazdim neden olmadi

2 yıl önce

omeretin

Kirmizi ve yeşil Elma dedim

2 yıl önce

alaBozdemi

kirmizi yazdim kabul etmiyo kırmızı yazmm gerekiyomus

2 yıl önce

ZeynepBykk1

Saçma bi soru

2 yıl önce

DianaKose

elmaları kırmızı veya yeşil kabul etmeli

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Türkçe bildiğine veya anadili Türkçe olan bir Türk olduğuna gerçekten emin misin?

2 yıl önce

DianaKose

evet eminim

2 yıl önce

saliha704105

Tersini yazdım ama kabul etmedi

1 yıl önce

Bengsutak

YEŞİL VEYA KIRMIZIDIR YAZDIM YANLIŞ DEDİ:(

1 yıl önce

TugrulSahiner

'elmalar kırmızı ya da yeşildir' dedim tercümede veya yazıyor. halbuki veya & ya da aynı anlamdadır. OR = veya & ya da Bu nedenle elmalar kırmızı ya da yeşildir doğrudur.

1 yıl önce

esulak

yeşil ve kırmızı nın yerlerini farklı yazıyo olmam cümleyi hatalı göstermemeli

1 yıl önce

Shahrazad26

Yoksa yanlış neden?

1 yıl önce

TrkErkei

Olay basit, is tekil are çoğul kelimelerin önüne gelir ve her ikiside, 'dir' eki verir. Bu kural sabittir ezberleyebilirsiniz.

1 yıl önce

cihan930427

Sarı elma da var allaa nxksksldla

1 yıl önce

ImportantSecret

yeşil veya kırmızı yazıyorum kabul etmiyo aynı şey biz karşımızdaki işle konuşurken "elmalar kırmızı veya yeşildir" desek de anlar,"elmalar yeşil veya kırmızıdır" desek de anlar çok saçma allah aşkına

1 yıl önce

Eren76938

"Elmalar kırmızı veya yeşildir" yazdim telefon veya yı ayırdı dogru kabul etmedi

1 yıl önce

Whiskeyice

Apples are red "OR" green ; Elmalar kırmızı yada yeşildir , yazdım. Yani doğru yazdım. Peki "tea or coffee" de çay yada kahve demek olduğuna göre, "Yes or not" evet yada Hayır, demek olduğuna göre, "Meat OR fish" nasıl oluyor da ( et mi, balık mı ) demek oluyor ? Eger meat or fish; et mi, balık mi, demek ise, Apples are red or green Elmalar kırmızımidir, yeşilmidir demek olmasi lazim. Ama öyle olmadığını da biliyorum. Ne OR bağlaciymis be kardeşim, kimi zaman soru, kimi zaman bağlac oluyor.

10 ay önce

YasinArsla858283

almalar kırmızı yada yeşildir yazdım kabul etmedi XD

4 ay önce

YusufGlero2

The gelmesi gerekmezmiydi s eki gelince belirli cümle olmuyor mu?

1 ay önce