Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"This is a total failure."

Çeviri:Bu tamamen bir fiyasko.

0
4 yıl önce

11 Yorum


GulerH
GulerH

"failure" daha çok "hata" olarak kullanılıyor. "fiyasko" için zaten "fiasco" şeklinde bir karşılık var. O halde neden "bu tamamen bir hatadır" cevabı kabul görmüyor? Düzeltme talebi yolladım ancak açıklama da yapmak istedim.

6
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

öncelikle, fiasco kelimesi ingilizcede "failure" kelimesine göre cok daha az kullanilir ve de fiasco nun tanimina bakarsak zaten: a complete and ignominious failure yazar. Burada failure i hata olarak cevirmek cok da dogru degil. basarisizlik diye de cevirebiliriz. ama vurguyu en iyi fiyasko kelimesi veriyor Türkcede.

2
Cevap ver3 yıl önce

YavuzGrgl

Duolingo İsveççe dersindeki editörlerin hiç böyle kaprisleri yok, haberiniz olsun. Failure kelimesi hata demekse, orada hemen ekliyorlar alternatifler arasına -ki failure gerçekten hata demek, 1 yıl olmuş, hala eklenmemiş.

7
Cevap ver2 yıl önce

elif_melissa
elif_melissa

Norveççe de de öyle

0
Cevap ver9 ay önce

erdogansarac
erdogansarac

Fiyasko kelimesini günlük hayatta pek kullanmadığımız aşikar. Failure kelimesinin ise bir sürü anlamı var. Başarısızlık, hata, yanlış, bozukluk vs. Genel olarak açıklamalarınız güzel ama fiyaskoda ısrar etmek pek mantıklı değil. Az önce başka bir cümlede yine failure, fiyasko olarak çevrilmiş ve anlamsız bir cümle olmuştu.

1
Cevap ver1 yıl önce

osmandede3

Türkçede de fiyasko çok sık kullanılmıyor. İngilizce karşılığa daha çok denk geliyor diye kullanılmayan kelimeleri vermek anlamayı zorlaştırıyor.

0
Cevap ver1 yıl önce

cevatim

Tamamen, tamamiyla ayni anlamdadir lutfen seceneklere ekleyin.

2
Cevap ver3 yıl önce

fatmaunver88-

Tamamen zarf degil mi burda sanki tamlama gibi kurulmus cumle

1
Cevap ver3 yıl önce

FundaAyfer

completely: Tamamen değil mi

0
Cevap ver2 yıl önce

Enes_Celik

Bir kelimesini yazmadim die kabul etmedi

0
Cevap ver1 yıl önce

alicanohkay

Bu tamamen başarısız. olmaz mı

0
Cevap ver1 yıl önce