"This is a total failure."

Çeviri:Bu tamamen bir fiyasko.

4 yıl önce

11 Yorum


GulerH
GulerH

"failure" daha çok "hata" olarak kullanılıyor. "fiyasko" için zaten "fiasco" şeklinde bir karşılık var. O halde neden "bu tamamen bir hatadır" cevabı kabul görmüyor? Düzeltme talebi yolladım ancak açıklama da yapmak istedim.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

öncelikle, fiasco kelimesi ingilizcede "failure" kelimesine göre cok daha az kullanilir ve de fiasco nun tanimina bakarsak zaten: a complete and ignominious failure yazar. Burada failure i hata olarak cevirmek cok da dogru degil. basarisizlik diye de cevirebiliriz. ama vurguyu en iyi fiyasko kelimesi veriyor Türkcede.

4 yıl önce

YavuzGrgl

Duolingo İsveççe dersindeki editörlerin hiç böyle kaprisleri yok, haberiniz olsun. Failure kelimesi hata demekse, orada hemen ekliyorlar alternatifler arasına -ki failure gerçekten hata demek, 1 yıl olmuş, hala eklenmemiş.

3 yıl önce

elif_melissa
elif_melissa

Norveççe de de öyle

1 yıl önce

erdogansarac
erdogansarac

Fiyasko kelimesini günlük hayatta pek kullanmadığımız aşikar. Failure kelimesinin ise bir sürü anlamı var. Başarısızlık, hata, yanlış, bozukluk vs. Genel olarak açıklamalarınız güzel ama fiyaskoda ısrar etmek pek mantıklı değil. Az önce başka bir cümlede yine failure, fiyasko olarak çevrilmiş ve anlamsız bir cümle olmuştu.

2 yıl önce

osmandede3

Türkçede de fiyasko çok sık kullanılmıyor. İngilizce karşılığa daha çok denk geliyor diye kullanılmayan kelimeleri vermek anlamayı zorlaştırıyor.

1 yıl önce

cevatim

Tamamen, tamamiyla ayni anlamdadir lutfen seceneklere ekleyin.

4 yıl önce

fatmaunver88-

Tamamen zarf degil mi burda sanki tamlama gibi kurulmus cumle

3 yıl önce

FundaAyfer

completely: Tamamen değil mi

3 yıl önce

Enes_Celik

Bir kelimesini yazmadim die kabul etmedi

1 yıl önce

alicanohkay

Bu tamamen başarısız. olmaz mı

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.