Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Widzę policję."

Tłumaczenie:I see the police.

4 lata temu

12 komentarzy


imaginaryfriendd

Czemu przed "police" nie może być "a"?

4 lata temu

VictoriaWi29495

Bo jest to liczba mnoga, tak samo jak w języku polskim drzwi. Nie powiemy 'drzwi jest', ale 'drzwi są' ;)

4 lata temu

1230lemon

Bo to niepoliczalne czyli ma tylko liczbę pojadynczą;)

3 lata temu

Piotr678835

1230lemon - nie ma to nic wspólnego z niepoliczalnością tylko z liczbą mnogą.

2 miesiące temu

izaaxo

Uważam, że opcja I can see the police jest poprawna.

2 lata temu

ukaszZdzie

I can see police nie powinno być?

3 lata temu

Pan_Dominik

To znaczy, że "Ja mogę zobaczyć policję", a nie że ją widzę :-)

3 lata temu

Yola448704
Yola448704

Tłumaczenie słowo po słowie zazwyczaj nie jest poprawne.

Jeżeli chodzi o zmysły, to w języku angielskim używa się PRZEDE WSZYSTKIM konstrukcji z użyciem słowa can:

Widzę to - I can see it
Widzę policję - I can see (the) police
Słyszę hałas - I can hear the noise
Czuję dotyk - I can feel the touch
Rozumiem - I see

1 miesiąc temu

AishaCodik

Dlaczego nie zaliczyło mi "I am seeing the police."?

3 lata temu

robcio2012

Ponieważ seeing znaczy w j. angielskim spotykać się z kimś np. I am seeing with Tom(spotykam się z Tomem)

2 lata temu

Yola448704
Yola448704

Widzenie policji na własne oczy i chodzenie z policją (całą?) na randki
to dwie zupełnie różne rzeczy ;-)

I am seeing/I date Tom - Chodzę z Tomkiem/Spotykam się z Tomkiem

I am seeing the POLICEMAN - Chodzę / Widuję się z POLICJANTEM

1 miesiąc temu

xmoniczkax.567

Bo to nie ten czas. a naprawdę to brzmi tak : jestem zobaczyć policje.

3 lata temu

Powiązane dyskusje