"A nagymamámnak három műtéte volt ebben az évben."

Fordítás:My grandmother has had three operations this year.

4 éve

9 hozzászólás


eterebessy

a másik helyes megoldás, amit a gép adott? " My grandmother had three opration this year" Elfogadom az igeidőket, de miért nincs többesszám a három után?

4 éve

jokutine

My grandmother had three operations this year. Ez miért nem jó?

4 éve

kecsek
kecsek

Mert az 'ebben az évben' miatt present prefect kell. Még nincs vége az évnek.

4 éve

szilarduk
szilarduk

Nem kell present perfect! Akkor kellene, ha tudnám, hogy nagyanyámnak még lesz az idén mütéte. Ha már biztosan nem lesz, mert idöközben meggyógyult, vagy teszem azt meghalt, akkor az egyszerü múlt tökéletesen meg kellene feleljen. Idövel biztosan módosítják majd. Ezek a magasabb szintü feladatok még nagyon bétának tünnek.

4 éve

gwandal

A példáid szerintem rosszak, a mamit feltehetően nem folyamatosan műtik, így jelenben nem tart a "cselekvés", innentől meg mindegy, h mi történik majd a jövőben, nem ettől függ, h jó-e a past simple. Szvsz egyébként az kellene, present perfect max akkor lehetne, ha a mami a műtéteknek köszönhetően meggyógyult, tehát a múltbeli történésnek - műtét - a jelenben eredménye - egészség - van.

4 éve

szilarduk
szilarduk

Ha folyamatosan mutenek a nagyit, akkor Present Continuous-t hasznalnank, de abban igazad van, hogy ha a nagyit folyamatosan mutenek, akkor onnan mar mindegy. Ha a multat ossze akarod kotni a jelennel es/vagy jovovel, ergo a nagyit mutottek es most meg labadozik, vagy a nagyit mutottek mar de meg fogjak is, akkor Present Perfect-et hasznalsz, ha valami a multban tortent es nincs semmi a kontextusban ami osszekoti a jelennel, teljesen fuggetlenul attol hogy a nagyi el-e vagy hal, akkor Simple Past-ot. Erosen tudom ajanlani Luke Prodromou: Grammar and Vocabulary for FCE cimu konyvet. Meg nem talaltam jobb magyarazatot az angol igeidok hasznalatahoz annal amit o leirt.

4 éve

Geri180955

"The grandmother has had three..." Ezt írja helyes válasznak. Miért has had? Én simán had-del próbálkoztam, azt nem fogadta el.

9 hónapja

Geri180955

Bocsánat, elírtam, "My grandmother" volt a szöveg.

9 hónapja

AnnaFarkas7

Luke Prodromou: Grammar and

1 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.