1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Девочки едят яблоки."

"Девочки едят яблоки."

Çeviri:Kızlar elmaları yiyorlar.

August 28, 2019

4 Yorum


suude13

Fiil cekimleri nasil oluyor ест yazdim fakat едят'i kabul ediyor,hakkinda bilgi verilmemis


KaganAydog

Evet program geri kalmış temel Rusça da birazcık ders alıp bilgi almaniz lazım tam anlamanız için.Cok fazla fiil çekimi var kurallara iyi bakmalısınız. Çoğul ve Onlar fiil çekimi bilmeniz lazım


aatay626142

Есть fiili iki anlam içerir, sahip olmak, bulunmak. Ya da yemek. Я ем ты ешь он ест мы едим вы едите они едят

Bu çekime dikkat ederseniz ileride bazı fiilleri daha kolay çekimlersiniz. Mesela, дать (vermek, fiilide aynı çekime sahiptir)


aatay626142

Ayrıca, yiyin lütfen şeklinde emir, rica kipi kullandığınızda, ешь, ешьте diyebilirsiniz. Rusça'da şu ana kadar karşılaştığım üç türlü yemek fiili var. Есть/поесть bu iki fiilin birincisi alıskanlığa dayalı ya da tamamlanmamış olaylarda kullanılır ve üç ana zaman formunu da muhteva eder halbu ki, поесть fiilinin sadece gelecek ve geçmiş hali vardır. Bu iki tür fiili de tüm fiillerde bilmek durumundayız.

Üçüncü bir tür ise, съесть yani bir şeyi yiyip tüketmek anlamında. Mesela, Съешьте, пожалуйста, суп приготовленный моей женой (lütfen karımın hazırladığı çorbadan için)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.