1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "The guard runs after the boy…

"The guard runs after the boy."

Vertaling:De bewaker rent achter de jongen aan.

June 17, 2014

11 opmerkingen


studentJFE

ik dacht: de bewaker achtervolgt de jongen. Waarom is dat verkeerd?


Kai_E.

Ja, dat is ook een correcte vertaling. Ik voeg hem toe.


Iscapi

Ik vraag me af waarom mijn vertaling "de bewaker loopt achter de jongen" niet goed is? Als je tegen iemand zegt "een beetje sneller, loop eens" dan wilt dat toch ook zeggen dat het vlugt moet gaan... Ik vind het soms lastig dat het "vlaams" niet goedgekeurd wordt...


Nina388448

Dat vind ik nu ook eens uk had hetzelfde en hij moet het weer fout rekenen


MarleenCla

Waarom moet per se dat werkwoord als " aanlopen" vertaald worden. De bewaker loopt achter de jongen klinkt in mijn oren perfect mogelijk.


kimvanesch

Moet after niet behind zijn? Het is erg verwarrend zo


Kai_E.

Nee, hier betekent "to run after somebody" "iemand achternalopen"


LowlandPhilomath

Behind is meer letterlijk ergens achter. De jongen rent vooraan, de beveiliger loopt achteraan -- dan gebruik je in front en behind.

Maar zoals Kai al aangeeft, wanneer je ergens achteraan rent (bv om het te pakken) dan gebruik je in het Engels to run after (something/someone).


Iscapi

'runs' kan ook vertaald worden als 'loopt'. De bewaker loopt achter de jongen! Als de bewaker achter de jongen loopt, is dat evengoed snel...


Frieda485789

De bewaker rent achter de jongen, lijkt mij ook correct.


Henk421040

Ik vindt het verwarrend dat de ene keer letterlijk vertaalt moet worden zonder aandacht voor Nederlandse zinsbouw, terwiij een andere keer wel de werkelijke nederlandse zeg wijze wordt gevolgd.

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.