Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"The guard runs after the boy."

Vertaling:De bewaker rent achter de jongen aan.

0
4 jaar gelden

9 opmerkingen


studentJFE

ik dacht: de bewaker achtervolgt de jongen. Waarom is dat verkeerd?

2
Reageer3 jaar gelden

Kai_E.
Kai_E.
Mod

Ja, dat is ook een correcte vertaling. Ik voeg hem toe.

2
Reageer3 jaar gelden

Iscapi
Iscapi

Ik vraag me af waarom mijn vertaling "de bewaker loopt achter de jongen" niet goed is? Als je tegen iemand zegt "een beetje sneller, loop eens" dan wilt dat toch ook zeggen dat het vlugt moet gaan... Ik vind het soms lastig dat het "vlaams" niet goedgekeurd wordt...

0
Reageer3 jaar gelden

Nina388448

Dat vind ik nu ook eens uk had hetzelfde en hij moet het weer fout rekenen

0
Reageer1 jaar gelden

kimvanesch

Moet after niet behind zijn? Het is erg verwarrend zo

0
Reageer4 jaar gelden

Kai_E.
Kai_E.
Mod

Nee, hier betekent "to run after somebody" "iemand achternalopen"

2
Reageer4 jaar gelden

LowlandPhilomath

Behind is meer letterlijk ergens achter. De jongen rent vooraan, de beveiliger loopt achteraan -- dan gebruik je in front en behind.

Maar zoals Kai al aangeeft, wanneer je ergens achteraan rent (bv om het te pakken) dan gebruik je in het Engels to run after (something/someone).

1
Reageer4 jaar gelden

Iscapi
Iscapi

'runs' kan ook vertaald worden als 'loopt'. De bewaker loopt achter de jongen! Als de bewaker achter de jongen loopt, is dat evengoed snel...

0
Reageer3 jaar gelden

MarleenCla

Waarom moet per se dat werkwoord als " aanlopen" vertaald worden. De bewaker loopt achter de jongen klinkt in mijn oren perfect mogelijk.

0
Reageer1 jaar gelden