1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "My glasses"

"My glasses"

Çeviri:Benim gözlüklerim

June 18, 2014

35 Yorum


KdsFatihi

Bu nasıl bir dil bardakla gözlüğü ayıramıyor ☺ uğraşıp duruyoruz burda☺


-O_K-

Bunu başkasının yanında demezsen iyi olur. Bizde bu tip kelimeler daha çok, kaz,yaz, gül...


MorukYasin

evet bizde de var ama bizdeki alakasız anlamları var ve birisi nesneyse birisi fiil oluyor.ingilizce de gözlük ile bardak cam ile ilişkili ve ikisi de nesne. ikisi yanyanayken bardağı istesem bana bardak mı gözlük mü gelecek ayırım ne?


SiriusBlack99

Glasses'ın sonundaki es eki neden var? Çoğul anlamında mı kelimenin bir parçası mı? Ve bir de çoğul yapmal istersek ''glasses's'' mı oluyor ne oluyor yardım ederseniz sevinirim.


incikin_

Türkçede tekil olarak "gözlük" diyebiliyoruz. Ancak İngilizcede gözlük "glasses" kelimesi aslen "glass" (=cam) sözcüğünden türemiş. Yani "gözlük" yerine "glasses" camLAR" diyorlar. Bildiğim kadarıyla "gözlükLER" derken de aynı şekilde "glasses" diyoruz.

Buna benzer, daima çoğul kullanılan başka isimler de var hatta, mesela:

shoeS: ayakkabıLAR (malum tekini giyip sokağa çıkamayız)
gloveS: eldiven
trouserS: pantolon (iki paçalı malum)
shortS: şort (çoğul kullanmazsak giysi değil, "kısa" anlamına geliyor)


besherat

Thank you very much, I understand that, but I wonder can we translate this sentence benim bardaklarim, because glasses can be for drinking water also?


incikin_

Yes, we can:) "My glasses" can also mean "benim bardaklarım".

● There are glasses in the cupboard.
(= Dolapta bardaklar var.)

● I need my glasses to read.
(= Okumak için gözlüğüme ihtiyacım var.)


besherat

Thank you very much for your answer my dear.


EmreUyar7

İki gözümüz olduğu için çoğul oluyor herhal


AkFikir

Evet GlassES (İki gözümüz var malum


KenanKARAG1

bardaklar nasıl söylenir.


airsakarya

cups diyebilirsin.


SiriusBlack99

Cups'ın anlamı bardaklar değil, fincanlar veya kupalar olur.


Gulsum_Heyder14

Cup bildigim kadariyla kupa


unicornsumeyye

Glasses olarak söylenir


mazlum72

glasses gözlükmüdür yoksa bardak mı ?


SiriusBlack99

İkisi de sanırım. Kullanıldığı yere göre anlam kazanıyor.


Gulsum_Heyder14

o zaman nasil ayirt edicez?


mhmmt213

burda bardak olarakmı istemiş yoksa gözlük olarak mı... ikiside oluyor


deepnote

ben de gözlük olduğunu düşündüğüm halde denemek için bardaklar yazdım, ki konu da epey tartışılmış


bahadirgurdal

Benim gözlüğüm deseydik nasıl diyecektik? Yani gözlükte tekil ve çoğulluğun bir önemi yok mu?


Busra1234567

Hayır yok. Gözlük iki camdan oluştuğu için çoğul olarak kabul ediliyor. Yani tekilde de çoğulda da "glasses" kullanılır.


SiriusBlack99

Peki bardak anlamındaki es eki neden var?


-O_K-

bardak anlamında da çoğul olduğunu belirtiyor. My glass deseydi sadece bardak anlamı taşırdı


WhyS0Serious

glasses derken hem bardaklar hem de gözlükleri kabul etmiş o nasıl oluyor hangisi olacağını nasıl anlayacağız


-O_K-

Cümlenin gidişatından


besherat

Why is benim bardaklar wrong?


aliaysungil

Its truth is " Benim Bardaklarım" because Turkish is a head-final. "ım", at the and of the "Bardaklarım" is possessive suffix and the subject pronouns can hide in Turkish. "My glasses" can be written as "Benim bardaklarım" or "Bardaklarım" in Turkish


besherat

Oh I see, I forgot" im" to bardaklar, and I wonder if it will be accepted as bardaklarim, not only as glass for seeing. :) Thank you very much for remin me on suffix.


Berra783955

My classes sandım la

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.