Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben senin bahçeni sevmediğimi hiç söylemedim."

Çeviri:I have never said I do not like your garden.

4 yıl önce

16 Yorum


NurettinFu1

said that olması gerekirdi

2 yıl önce

Didar529311

Kesinlikle

1 yıl önce

AALOGRENCISI

have never said yerine did not say yazdım hatam nedir bu 3. zamanı anlamadım gitti

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Never cumleye zaten olumsuzluk katacagindan, tekrar did not + verb kullanmaniz gereksiz olur. Onun yerine sanki cumle olumlu yapidaymis gibi yazip yanina "never" getirmelisiniz.

  • I never took an umbrella. (Hic semsiye almadim.) (Simple past tense oldugu icin sadece fiilin 2. Halini kullandik)
  • I have never taken an umbrella. (Hic semsiye almadim) (Present future tense oldugu icin "have" ve fiilin 3. Halini kullandik)

  • I never did that. (Onu hic yapmadim)
  • I did not do that. (Onu yapmadim)
2 yıl önce

Emre.D

i have never said derken "hic soylemedim" anlami oluyor hocam

1 yıl önce

mehmetagca

Said den sonra that gerekmezmiydi ?

2 yıl önce

osmanalp2001

Said den sonra that gelmesi doğru kullanım değil mi? Bilen biri aydınlatabilir mi?

2 yıl önce

ugursahiner

said yerine told desek dogru olmaz mı ?

4 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Say ile tell arasindaki fark, birisi bir sey soylerken kime soyledigi belliyse tell, degilse say* kullaniriz.

  • I say that you love me. (Beni sevdigini soylerim)
  • I tell him that you love me. (Ona, beni sevdigini soylerim.)

Say him/her/us/me/them vs. Kullanamazsiniz! Cunku him her vs. Diyerek soylenilecek kisiyi belirtiyoruz bu yuzden Tell him/us/me vs. Olur.

2 yıl önce

Viforvendetta

"tell" daha çok "anlatmak" olarak kullanılıyor.

4 yıl önce

RiyadYUCEL

I tekrar yazmasak ta olur

4 yıl önce

Outlandertr

didnt like yerine dislike neden olmuyor

4 yıl önce

GoncaRabia

Didnt degil ki dont. Ama dont yerine neden dislike gelmediğini bilmiyorum.

3 yıl önce

cevo27

Bildiğim kadarıyla said den sonraki that sadeleştirme yapıldığı için yazılmamış teorik olarak orada that var herkes biliyor ama sadeleştirme yapmak amacıyla yazılmayabilir.

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Arkadaslar, reported speech yani dolayli anlatim konusunda cumlede baglac gorevi alan "that"i kullanirsaniz da kullanmazsaniz da her ikisi de dogru cevaptir.

2 yıl önce

GoncaRabia

I have not neden olmuyor

3 yıl önce