A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A kert ma nyitva van a közönség számára."

Fordítás:Today the garden is open to the public.

4 éve

11 hozzászólás


GGabor72

...for the public. Miért nem jó ez?

4 éve

chry5tyan

Egy hasonló feladathoz gyildiko a következő hozzászólást írta (köszönet érte neki újra):

"A napokban kaptam egy magyarázatot a "for" használatára: Elöljárószó használata: FOR FŐBB ALKALMAZÁSAI Célszemély meghatározása (-nak/-nek, számára, -ért) Ok vagy cél meghatározása (-ért, miatt, okán) Tárgy meghatározása Funkció meghatározása (-ra/-re való) Útirány meghatározása (felé) Időtartam vagy táv meghatározása (-ig, -on/-en/-ön át) Időpont meghatározása (-ra/-re) Preferencia meghatározás (mellett) Viszonyítás (-hoz/-hez/-höz képest) Képviselés Helyettesítés, csere CÉLSZEMÉLY MEGHATÁROZÁSA valakinek; valaki számára There’s something here for you, too — Van itt valami neked is. For me, it’s a great pleasure — Nagy örömet jelent számomra. Last year was really hard for Rick — Ricknek igen nehéz volt a tavalyi év. OK, CÉL MEGHATÁROZÁSA valamiért; valamilyen okból He does it for the money — A pénzért csinálja. But I am doing it for pleasure — Én viszont élvezetből csinálom. The soldiers are fighting for their country — A katonák a hazájukért harcolnak. TÁRGY MEGHATÁROZÁSA valamit; valami után; valamire irányulóan Let’s ask that woman for directions — Kérjünk útbaigazítást attól a nőtől. The pirates searched the ship for gold — A kalózok arany után kutattak a hajón. In Lake Balaton you can’t fish for salmon — A Balatonban nem tudsz lazacra horgászni. FUNKCIÓ MEGHATÁROZÁSA valamire való, szolgál It’s a tool for cutting glass — Üveg vágására szolgáló eszköz. George bought an appliance for baking bread — George vett egy kenyérsütésre való készüléket. ÚTIRÁNY MEGHATÁROZÁSA valami felé, irányába When does the train leave for Miskolc? — Mikor indul a vonat Miskolcra? The boys headed immediately for the garage — A fiúk azonnal a garázsba indultak. IDŐTARTAM VAGY TÁV MEGHATÁROZÁSA valamennyi ideje; valamennyi időn/távon át We haven’t met for a year — Egy éve nem találkoztunk. Amy cried for hours — Amy órákig sírt. The bank robbers were chased for several kilometers — A bankrablókat több kilométeren át üldözték. Stay on your feet for another hundred meters — Maradj talpon még száz métert. IDŐPONT MEGHATÁROZÁSA valamikorra We have an appointment for 10 o’clock — Tízre találkozónk van. The hotel has no empty rooms for July — A hotelben nincs szabad szoba júliusra. PREFERENCIA MEGHATÁROZÁSA valami mellett I’m for building that road — Én amellett vagyok, hogy építsék meg az utat. Young people voted for the younger candidate — A fiatalok a fiatalabbik jelöltre szavaztak. VISZONYÍTÁS valamihez képest That’s not bad for a beginner — Kezdőhöz képest nem is rossz. Your daughter is quite tall for her age — A lányod elég magas a korához képest. KÉPVISELÉS valaminek a nevében; valamit jelképez, takar, jelent He’s speaking for every student — Minden diák nevében beszél. B is for Benedict in his name — A nevében a B. Benedictet takar. HELYETTESÍTÉS, CSERE valamiért; valamire John traded his sandwich for an apple — John elcserélte a szendvicsét egy almára. I tell you for another 10 dollars — Még tíz dollárért megmondom."

3 éve

Lona08

miért nem jó a for?

4 éve

Tengelic

Én is ezt kérdezem...

4 éve

senorana

kihozza felugróban a for the public-ot,de helyesnek nem fogadja el!! Ezen a duón kiigazodni!!!????

4 éve

lacckagy

Mikor for és mikor to ????? Elvesztettem a fonalat! :(

3 éve

both.eszter

én is ezt kérdezem, valaki magyarázza el lécci lécci !!!

4 éve

shaitosch

Jelentsük.

4 éve

darvaslevi

A yard miert nem jo?

4 éve

papoo47
papoo47

Lehet, hogy senki nem tudja rá a választ?

3 éve

BLacee
BLacee

...én is!

4 éve