"Hij is de man voor wie we allemaal respect hebben."

Vertaling:He is the man for whom we all have respect.

June 19, 2014

4 opmerkingen


Hokusai_1

Is whom een nog veel gebruikt woord in het engels, of is het een oud Shakespeariaans woord meer gebruikt in songteksten dan in een conversatie, kan ik zeggen He is the man wherefore we all have respect?

June 19, 2014

Johnni0

Yep, whom is een nog veel gebruikt woord. Wanneer we het hebben over 'voor wie'. 'wherefore' is hier niet correct gebruikt: http://www.merriam-webster.com/dictionary/wherefore

June 19, 2014

L1v1tonensylvie

Waarom is het niet who? En wat is het verschil tussen who en whom, dus wanneer gebruik je who en wanneer gebruik je whom?

March 24, 2017

Hokusai_1

Who = subject ( persoonsvorm ) whom = object ( lijdend voorwerp ) "Hij is de man voor wie we allemaal respect hebben." Voor wie hebben we respect? Voor "de man"= lijdend voorwerp oftewel whom.

March 24, 2017
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.