Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Hij is de man voor wie we allemaal respect hebben."

Vertaling:He is the man for whom we all have respect.

4 jaar gelden

4 opmerkingen


Hokusai_1
Hokusai_1

Is whom een nog veel gebruikt woord in het engels, of is het een oud Shakespeariaans woord meer gebruikt in songteksten dan in een conversatie, kan ik zeggen He is the man wherefore we all have respect?

4 jaar gelden

Johnni0
Johnni0

Yep, whom is een nog veel gebruikt woord. Wanneer we het hebben over 'voor wie'. 'wherefore' is hier niet correct gebruikt: http://www.merriam-webster.com/dictionary/wherefore

4 jaar gelden

L1v1tonensylvie

Waarom is het niet who? En wat is het verschil tussen who en whom, dus wanneer gebruik je who en wanneer gebruik je whom?

1 jaar gelden

Hokusai_1
Hokusai_1

Who = subject ( persoonsvorm ) whom = object ( lijdend voorwerp ) "Hij is de man voor wie we allemaal respect hebben." Voor wie hebben we respect? Voor "de man"= lijdend voorwerp oftewel whom.

1 jaar gelden