"Does he have a dog?"

Vertaling:Heeft hij een hond?

4 jaar gelden

8 opmerkingen


felixosterhaus

waarom does ervoor

4 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Does wordt gebruikt voor vraagzinnen en negatieve zinnen.

  • He has a dog.
  • Does he have a dog?
  • He does not have a dog.

Let er op dat "have" nu een kaal infinitief is (zonder to) en niet langer een persoonsvorm.

4 jaar gelden

MaureenHol

Ik snap die vraag vorm niet eens

4 jaar gelden

Gymnastical
Gymnastical

wat is er precies onduidelijk? Engels is mijn eerste taal dus misschien kan ik er verklaren

3 jaar gelden

Caitlin54116

In een vraagzin of een ontkennende zin moeten altijd 2 werkwoorden staan. Waarvan het eerste werkwoord een hulpwerkwoord. Als 1 van deze woorden al in de zin staat: can could will would shall should must have has had. Gaat dat woord naar voren. Maar dan moet er nog wel een ander werkwoord in de zin staan. Am is are was were, mag wel in zijn eentje. Als er maar 1 werkwoord in de zin staat, moet je kiezen uit de werkwoorden: do does did.

Voorbeeld: (Gewoon)= I have a dog. (Vraag)= Do I have a dog? (Ontkenning)= I don't have a dog.

2 jaar gelden

Soraya231

does betekent toch doet?

3 jaar gelden

Daan6113

ja. maar als er ook have staat is het heeft

3 jaar gelden

Annev.B.

Volgens mij betekend het in dit geval niks. Het staat er alleen omdat het een vraagzin is of omdat het een ontkende zin is.

2 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.