1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Does he have a dog?"

"Does he have a dog?"

Vertaling:Heeft hij een hond?

June 19, 2014

8 opmerkingen


felixosterhaus

waarom does ervoor

June 19, 2014

Lenkvist

Does wordt gebruikt voor vraagzinnen en negatieve zinnen.

  • He has a dog.
  • Does he have a dog?
  • He does not have a dog.

Let er op dat "have" nu een kaal infinitief is (zonder to) en niet langer een persoonsvorm.

June 19, 2014

MaureenHol

Ik snap die vraag vorm niet eens

July 19, 2014

Gymnastical

wat is er precies onduidelijk? Engels is mijn eerste taal dus misschien kan ik er verklaren

June 18, 2015

Caitlin54116

In een vraagzin of een ontkennende zin moeten altijd 2 werkwoorden staan. Waarvan het eerste werkwoord een hulpwerkwoord. Als 1 van deze woorden al in de zin staat: can could will would shall should must have has had. Gaat dat woord naar voren. Maar dan moet er nog wel een ander werkwoord in de zin staan. Am is are was were, mag wel in zijn eentje. Als er maar 1 werkwoord in de zin staat, moet je kiezen uit de werkwoorden: do does did.

Voorbeeld: (Gewoon)= I have a dog. (Vraag)= Do I have a dog? (Ontkenning)= I don't have a dog.

January 22, 2016

Soraya231

does betekent toch doet?

July 11, 2015

Daan6113

ja. maar als er ook have staat is het heeft

December 14, 2015

Annev.B.

Volgens mij betekend het in dit geval niks. Het staat er alleen omdat het een vraagzin is of omdat het een ontkende zin is.

July 22, 2016
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.