1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "This village is a beautiful …

"This village is a beautiful place to visit."

Çeviri:Bu köy ziyaret etmek için güzel bir yerdir.

June 19, 2014

6 Yorum


Saluso

''ziyaret için bu köy güzel bir yer'' cümlesini niçin kabul etmiyor?

March 4, 2015

serae.

Neden to yerine for kullanmiyoruz?

June 19, 2014

Viforvendetta

"to" yönelme (-e, -a, -ye, -ya) ekini veriyor.

"Bu köy ziyaret etmeye çok güzel bir yerdir" diye düşünüyoruz dostum.
İstersen to = for diye düşünebilirsin ama "to" çoğu zaman (-e, -a, -ye, -ya) takısı olarak kullanılıyor
bu yüzden kafan karışabilir.

For da olabilirdi aslında ama çok ince bir anlam farkı oluyor

  1. "Chinese premier arrives in Turkey to visit"(Çin başbakanı ziyarete türkiyeye geliyor).Hep ziyaretlere çıkıyormuş da bu sefer ziyarete türkiyeye gidiyor anlamında bi cümle.

  2. "Chinese premier arrives in Turkey for meeting""(Çin başbakanı toplantı için türkiyeye geliyor).Direk nedeni vurgulanıyor. Neden geliyor? Toplantı için!

June 19, 2014

eelma

Forumda da faydalı yazılarını görüyorum. 606 günlük seri için tebrik ederim. Nasıl bir azimdir anlamadım. Cevap için de ayrıca teşekkürler.

November 23, 2015

qwertyali

için diyor for yok

August 13, 2016

sonterekeme

Bu köy ziyaret etmek için güzel bir yerdedir demek için This village is in a beautiful place to visit mi olacak?

December 19, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.