Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"A newspaper"

Çeviri:Bir gazete

4 yıl önce

18 Yorum


zeynepyrmz

gazete yazdım hata verdi

1 yıl önce

Defnekorkusuz

çünkü bir yazmayı unutmuşsun zeynepyrmz

1 yıl önce

KucukAkman

Gazete yazdım saymadı ya Bir gazeteyle gazetenin farkı ne ?

2 yıl önce

ogka

Bir gazete belirli bir gazete anlamına gelir.Ama newspaper diye tek başına söylediğinde herhangi bir gazete olabilir.

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Bir gazete belirli bir gazete anlamına gelmez.

  • A newspaper = Bir gazete (herhangi bir gazete olabilir, belli değildir. konuşmacı ve dinleyiciden birisi veya her ikisi de hangi gazeteden bahsedildiğini bilmez. Buradaki "a" belirsizlik tanımlayıcısı, "bir" diye kullanılır ama bu sayı olan "bir", iki" vs. değildir. Eğer miktar bildiriyorsa [bir gazete, iki gazete... diye] "one newspaper" denir. "A/an" belirsizlik tanımlayıcıları, belirsizliği bildirir. Sayısını değil.)

  • The newspaper = Gazete (herhangi bir gazete değil, bellidir. Konuşmacı ve dinleyicinin her ikisi de hangi gazeteden bahsedildiğini bilir. Mesela A: "Masamın üstündeki gazeteyi sen mi aldın Jake?" (Did you take the newspaper on the top of my table?) . İngilizcede cümlenin nesne yerinde duran "the"lar Türkçeye ismin -i hali olarak çevrilir.)

Ayrıca, "Gazete" demek için kelime çevirirsi yaparken sadece "newspaper" demek hatalı değil ama cümle içinde "a/an" mi "the" tanımlayıcısı mı, belli mi değil mi diye düşünmeniz gerekir. Bu tanımlayıcılar olmadan kurulan cümleler dilbilgisi kurallarınca hatalı olur.

1 yıl önce

ahmethakanaslan

aynen

1 yıl önce

RuthelleSs

Bir gazete yazdım herseye rağmen hata verdi

10 ay önce

Yaseminkad4

Bencede bir farki yok

10 ay önce

CeydaAdgze2

Farkı var çünkü başta a var o bir anlamına gelir bir gazete yazaman gerekir :D

8 ay önce

Yaseminkad4

Anlamadim nasıl olduğunu

10 ay önce

CeydaAdgze2
  1. Sınıfa gidiyorum ve ilk kez gazeteyi öğreniyorum 5/D sınıfa selam
8 ay önce

ferhanyilmaz

Bir mecmua dedim, hatalı dedi. Sensin hatalı, kelime özürlü sistem :)

4 ay önce

PamiriaSumiZen

anüğys peypır diye okuyo tercüme yanlış

1 yıl önce

burak191239

Sus ya

1 yıl önce

burak191239

Isai

1 yıl önce

burak191239

+×₩_

1 yıl önce

PamiriaSumiZen

ne diyon ya kafayı mı yedin daha ilk kez yorum yazdım o başka bir zeynep bok yazıp duruyo terbiyesiz

1 yıl önce

burak191239

Bok

1 yıl önce