A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I eat with my aunt."

Fordítás:A nagynénémmel eszem.

4 éve

10 hozzászólás


spearwort

A nagynénikémmel eszem. - fordítás nem jó?

4 éve

Cicmicc

én is ezt írtam

3 éve

Hollysufjan

Szerintem vagy nénikémmel, vagy nagynénémmel. De nagy is -ke is, az sok. Mintha az első kettő szótári alak lenne, de a nagynénikémet, inkább csak olyan lazán használjuk, de nem egészen helyes.

1 éve

DemeterCsenge1

Az aunt-ot and- nek lehet érteni

2 éve

NmthAnna

Elnézést, de az miért nem fogadja el hogy: én a nagynénémmel eszem? Nem akarok senkit sem zavarni vele...

1 éve

Pabardm

Jelentsd

11 hónapja

Harga
Harga

Felesleges az "én" mivel az "eszem" ragozása meghatározza az alanyt. Nem rossz a megoldásod, de Duo megoldása jobb, érdemes megjegyezni.

5 hónapja

Szasz_Mihaly

na igen vajon miert nem?

3 éve

MargaretSe65

Elvileg két fordítási lehetőséget kellene megadni, kivéve akkor, ha rá kell erősíteni a "with" szóra, amennyiben az -nál, -nél is lehet. A nagynénémnél eszem. - itt helyhatározó is egyben (ha az udvariassági szabályokat, "együtt eszünk, nem mérgezünk meg" betartják; egyébként csak helyhatározó, s ehet az illető személy egyedül is (főleg akkor, ha csak kosztosdiák, mondjuk)). A nagynénémmel eszem. - itt csak társhatározó (ugye az élő személy nem eszköz, tehát nem eszközhatározó), nem jelent egyidejűleg helyet is (ehetnek, ahol a nagynéni lakik vagy bárhol máshol , pl. étterem, de biztos, hogy a nagynéni is eszik, nem biztos, hogy pontosan hol is esznek).

2 éve

JjrtJzsef

eszem a nagy nénémmel a szó szerinti fordítás nincs benne az a betű .

1 éve