"Egy arc jelent meg az ablakban."

Fordítás:A face appeared at the window.

September 26, 2019

7 hozzászólás


horvathgab13

Miért "at" és mért nem "in "?

September 26, 2019

n.k.zsuzsa
  • Ha valaki ki akar ugrani az ablakból, az kiáll az ablakba -> in the window
  • Ha valaki csak kinéz, vagy benéz, vagy csak álldogál az ablakban/ablaknál -> at the window
September 26, 2019

Chrumplee

"Csak kevés barátja van." Helyes válasznak azt írta a duo, hogy "She only has a few friends" . Megnéztem a corpus-ok között és only után tényleg csak "a few"-t használnak, de nem értem miért. Nekem a határozatlan névelő hibásnak tűnik ide, mert úgy tudtam, hogy She has a few friends a számosságban pozitívat jelent, hogy hogy van néhány barátja, miközben a She has few friends negatív, azaz, hogy kevés barátja van. Namost a "csak" miatt ezt negatívnak érzem, és "a" nélkül írnám, ami biztos, hogy rossz. Mi ebben a logika?

October 4, 2019

n.k.zsuzsa

A semleges a few-t az only változtatja negatívvá, jól érzed.
... a few friends = van néhány barátja (semleges)
... only a few friends = csak néhány barátja van (negatív)
... few friends = kevés barátja van (negatív)

Az only few nem szabályos (akkor sem, ha sokan használják). Ne írd "a" nélkül, vizsgán meg pláne!
Az only után használható még a very few is,
... only very few friends = csak nagyon kevés barátja van

Logikát nem nagyon keresnék a nyelvekben. :))

October 4, 2019

jcsabax

Bocsi, hogy közbeszólok (és esetleg általánosan ismert dolgot írok). Tudom, hogy csak röviden próbáltad kifejezni a nyelvi logikával kapcsolatos gondolatot (ld. smiley), és Te is a következőket gondolod, de megpróbálnám kicsit kifejteni.
Nyilván van (valamilyen szintü) logika a nyelvekben (ezért is létezik a 'nyelvtan', mint fogalom), de ez csak amolyan közelítő jellegű. Általában megjelenik részletesebb vizsgálatnál egy vagy több kivétel. Ha ezek (egy már leírt szabály alól kibújva) többen vannak, akkor vagy találunk rá (új, kiegészítő) szabályt, és ezzel bővítjük az általánosítani próbált szabályhalmazt, vagy ha nem találunk, akkor csak felsoroljuk ezeket, mint kivételeket.
Egy magyar anyanyelvű az angol nyelvet tanulva, nagyon sok ilyen kivételnek tűnő esettel találkozik (amire vagy van már valami haladóbbak által ismert összefüggés vagy [még] nincs).

October 4, 2019

n.k.zsuzsa

Igen. :)

October 4, 2019

Chrumplee

Köszönöm.

October 5, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.