"I have to accept it."

Çeviri:Ben onu kabul etmek zorundayım.

June 21, 2014

9 Yorum


munsnuys

"onu kabul etmem lazım" neden olmadı?

June 21, 2014

Viforvendetta

"have to" zorunda olmak
"i need to accept it." = "onu kabul etmem lazım"

Yanlış yazmıştım, Selcen_Ozturk düzeltti.

June 21, 2014

Selcen_Ozturk

I need to ... = ... lazim

June 21, 2014

NazmneyOlcaytu

"Have" kimi yerde gereklilik fiil kipi olarak, kimi yerde sahiplik anlamında, kimi yerde de yakın geçmiş zaman fiili olarak kullanılıyor. Biri bana nasıl ayrım yapabileceğimi anlatabilir mi lütfen?

June 30, 2016

incikin_
1) Sahiplik (have/has+isim)

"Have" fiili sahip olmak anlamında kullanılmıştır ve ardından isim gelir.

● I have a dog.
(=Bir köpeğim var.)

2) Gereklilik (have to/has to+V)

Burada "have to"dan sonra fiilin en sade hali kullanılır. Anlam olarak "must" ve "should"a benzer. (Ama TO'nun varlığına aman dikkat!)

● I have to take my dog to the vet.
(= Köpeğimi veterinere götürmek zorundayım.)
● I have to go.
(=Gitmek zorundayım.)

Present Perfect Tense (have/has+V3)

Have'den sonra V3 (fiilin 3. hali) gelir. (Örn: gone, taken, written, arrived, walked, eaten...).

● I have taken my dog to the vet.
(=Köpeğimi veterinere
*götürdüm
.)
●I
have lost my glasses.
(=Gözlüğümü
kaybettim**.)


Üc durumda da özne he/she/it ise "have" "has"e dönüşür:
● She has a dog. (=Onun bir köpeği var.)
● She has to take her dog to the vet. (=O, köpeğini veterine götürmek zorunda.)
● She has taken her dog to the vet. (=O, köpeğini veterinere götürdü.)

July 10, 2016

zeki340978

İnci hanım çok teşekkürler gerçekten çok yardımcı oluyorsunuz.

September 26, 2017

Fahriye262519

İnci hanımın açıklamaları harika tesekkürler. ...

December 13, 2017

EmirHan20

Onu kabul etmem gerek neden olmadı

February 7, 2015

cerenkya

bunu kabul etmeliyim neden olmadı ki

August 20, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.