Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"The turtle drinks water."

Tłumaczenie:Żółw pije wodę.

4 lata temu

7 komentarzy


Alex6614

Czy ktoś wie dlaczego nie można napisać żółwik?

2 lata temu

Yola448704
Yola448704

Duolingo nie ma miejsca w banku słów ani na zdrobnienia,
ani na zgrubienia.

10 miesięcy temu

PaulakQ

ups ja usłyszałam zamiast turtle cos innnego:-(

4 lata temu

Maja266308

Dlaczego przed turtle jest ,,the"?

2 lata temu

Yola448704
Yola448704

Gdyby było napisane: " A turtle drinks water" - ŻÓŁW PIJE WODĘ, oznaczałoby to, że ktoś chce podkreślić, że mówi o każdym żółwiu, jakimś żółwiu, jakimkolwiek żółwiu, w znaczeniu: każdy żółw, żeby nie wiadomo, gdzie był i co robił, to: PIJE WODĘ, tak jak pies chodzi (a dog walks), kaczka pływa (a duck swims).

Jeżeli jest napisane: "THE turtle drinks water" - ŻÓŁW PIJE WODĘ, to oznacza to, że ktoś chce podkreślić, że mówi o jednym, tym właśnie, tym, którego ma, albo tym, którego widział w zoo, albo, który właśnie drepcze po podłodze, mój, mojego kolegi...TEN żółw, o którym właśnie przed chwilą wspomniałem, PIJE WODĘ; nie mam pojęcia, co piją inne żółwie, ale TEN, TAMTEN, MÓJ, TWÓJ...to taki żółw, co PIJE WODĘ.

Po polsku, nie ma różnicy, bo z reszty rozmowy można się domyślić,
czy się mówi o każdym żółwiu świata, czy o tym jedynym.
THE można sobie w myślach tłumaczyć na: TEN albo MÓJ, ale nie
trzeba wcale tego pisać.

10 miesięcy temu

natusia31

Czemu piszą że poprawna wymowa to ,, ten żółw pija wode ,, a nie powinno być ,, pije ,, .

2 lata temu

Adela173712

Ok

7 miesięcy temu