1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "На улице становится холодно."

"На улице становится холодно."

Çeviri:Dışarısı soğuklaşıyor.

October 19, 2019

7 Yorum


HazelTC

Dışarısı soğuklaşıyor. Böyle bir cümle olur mu? 55 yıllık türküm hiç böyle cümle kurmadım.


HazelTC

Googleye yazdım şimdi " soğuklaşıyor " diye bir kelimeye rastlanmadı.


HazelTC

На улице - sokakta demek. nasıl dışarısı dersiniz, sokak olmayan her yer ev mi yani!


naruskomyazyke

na ulitse hem sokakta hem de dışarıda/dışarısı demek stanovitsya -laşıyor eki gibi düşün


naruskomyazyke

türkçede hani sokağa çıkmak sokakta gezmek sokaktaydı gibi kelimeler dışarıya çıkmak dışarıda gezmek dışardaydı anlamında da kullanılıo yani bizde de bu anlam var


naruskomyazyke

soğuklaşıyor diye bir kelime yok soğumak diye bir kelime var ama açıkçası bu kelimenin ingilizcesi outside is getting cold yani dışarısı soğuklaşıyor demek ama bizde soğuklaşmak sıcaklaşmak yerine bu anlamları taşıyan soğumak ısınmak kelimeleri var


naruskomyazyke

yani burada gramatically correct olayıyla öğretmeye çalışılmış her şeyi kalıp kelimelerden yola çıkarak öğrenmeye çalışırsan ezberde kalırsın ama kalıpları bozarsan structure denilen şeyi oturtursun rusça için de en önemli şey bu

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.