Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I saw him running."

Çeviri:Ben onu koşarken gördüm.

4 yıl önce

26 Yorum


ilknr1
ilknr1

Bu konuya gelinceye kadar şu tarz örnekler vardı: I have never heard him speak English, i do not want to see you suffer. Dolayısıyla bu cümle de i saw him run olarak kullanılamaz mı ya da diğer cümleler i have never heard him speaking English, i do not want to see you suffering şeklinde de doğru mu? Moderatör arkadaşlar cevaplayabilirseniz çok sevinirim. Çok karıştı çünkü. Teşekkürler.

3 yıl önce

tinceisci

These are some examples found:

Verbs of perception ( see, hear, watch...etc)+ object+infinitive are used to say that we see, hear... the whole of an action: I saw her paint the wall.

Verbs of perception ( see, hear, watch...etc)+object+-ing form are used to say that we see, hear... an action in progress: I saw her painting the wall.

2 yıl önce

BAAKSahin

Sayin ilknur konusma dilinde bunlarin hic ehemmiyeti olmuyor. Ama sinav icin ogreniyorsaniz onemli olabilir

2 yıl önce

baki_karakus

onu koşuyorken gördüm nasıl çevrilir

4 yıl önce

wsynduo

Şöyle bi kalip var biraz ilkokul isi :) I saw him, while he is running.(simple past tense, while + present continuous tense) Yorumsal olarak cevirdigimizde tam olarak dediginiz anlami karsilar.bu giris derslerindeki standart when/while kalip/formuludur.fakat pratikte bir cok farkli kullanim mevcuttur.

3 yıl önce

wsynduo

Ayrica ornekteki kalipta, sizin cumlenizden cok farkli degildir.

3 yıl önce

orhan.guze

ya bize neden kalıp öğretecem diye normal dilde konuşulanı öğretmeler kı anlamadım..

3 yıl önce

wsynduo

Aslında örnekteki cümle pratik konuşma için idealdir ama türkçedeki " ... -iken , ..." şeklindeki cümle yapısının kalıp olarak karşılığı okullarda while başlığı altında öğretiliyor.

3 yıl önce

yeryuzundekiben

I saw him while he was running

1 yıl önce

GkhanEK

Burada o mu koşarken ben onu gördüm. Yoksa ben koşarken mi onu gördüm. Türkçedeki gibi iki farklı durumda aynı cümleyle mi anlatılıyor.

3 yıl önce

hptr.ciyiz

o koşarken ben gördüm

2 yıl önce

alicanfincan

Koşuyorken olmadı

3 yıl önce

ilker.kula

Koşuyorken neden olmadı

3 yıl önce

Hisar34
Hisar34

"Ben onun koşuşunu gördüm" de dogru geliyor bana. Neden kabul edilmefigini aciklayacak biri olursa cok sevinirim.

2 yıl önce

Azra50612
Azra50612

Ben onu kışarken gördüm ve Ben koşarken onu gördüm cümleleri arasındaki fark ne ?

<h1>duolingo</h1>
6 ay önce

eczby

Birinde 'siz' koşarken onu görüyorsunuz;diğerinde ' o' koşarken siz onu görüyorsunuz.

4 ay önce

damla833250

''Ben koşarken onu gördüm'' deyince niye kabul etmiyor?

2 ay önce

elif628018

Onu koşuyorken gördüm yanlış bir çeviri mi?

1 ay önce

BerkcanTezcaner

onu koşu yaparken gördüm olmuyor

3 yıl önce

deadmanku

"koşarken gördüm" kabul etmeli.

2 yıl önce

bayram168887

Ben onun koşusunu gordum -- nasıl söylenir

1 yıl önce

erdemce1

ben koşarken onu gördüm de ayni sey deyil mi

1 yıl önce

buketsevcan

Birinin koşarken sizi görmesiyle, sizin koşarken birini görmenizin anlamları bayağı farklı. Sizin cümlenizi "When I was running, I saw him." şeklinde söyleyebilirsiniz.

1 yıl önce

ozali-07

"When he was running, I saw him" galiba bu cümlede aynı anlama geliyor. Hem kimin koştuğu kimin gördüğü daha bi belli...Ne dersiniz:)

1 yıl önce

MehmetNezi

'Ben koştuğunu gördüm' yazdım olmadı

10 ay önce

Metin779618

onu koşuyor iken gördüm. gayet doğru bir çeviri

1 yıl önce