1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Bana hangi parçayı istediğin…

"Bana hangi parçayı istediğinizi söyleyin!"

Çeviri:Tell me which piece you want!

June 24, 2014

31 Yorum


receptoklu

tell me which piece do you want ? yanlis olur mu ?


osm6w

"Söyle, hangi parçayı istiyorsun" gibi bir anlamı var


enesbaran66

Tell me which piece that you want. burada grammer olarak that kullanmak doğru lakin çıkarsanız da olur. genelde konuşmalarda that kullanılmaz ama vardır. yazdım ve fazlalık olarak gördü.


CneytGl1

tell me which song do you want? diyorum kabul etmiyor


sedef358152

"Say me which piece you want " ile "tell me which piece you want" arasında ne fark var. Yani söyle ve anlat aynı manaya gelmiyor mu?


osm6w

Say ve tell fiillerinin anlamları yakın olsa da çoğunlukla birbirlerinin yerine kullanılmazlar. Say daha çok kurulan cümlenin kendisine vurgu yapar. Mesela "then I said you are ugly" cümlesinden konuşan kişinin olay yaşanırken karşısındakine sen çirkinsin dediğini anlıyoruz. Aynı cümle tell ile "then I told that he's ugly olurdu" yani "ona çirkin olduğunu söyledim". Sorudaki cümleye gelirsek burada konuşan kişi bizden hangi parçanın çalınmasını istediğimizi söylememizi istiyor. Bu yüzden tell kullanması uygun olanı. Senin kurduğun cümlenin verdiği anlama bakarsak bizden birşey "söylememizi" yani bildiğin belirli bir cümleyı ağzımızdan çıkarmamızı söylüyor bu da say i takip eden kısım. Mesela arkadaşın peltek, ona belirli kelimeleri söyletiyorsun, o zaman say kullanırsın. "Say missisipi" gibi.


Lingosia

say to me which piece you want neden yanlış lütfen


FatmaTopra12

Cümleyle ilgili bir sıkıntım yok,ama bu bölümde beş alıştırmanın beşinde de aynı cümleler var..hep ayni seyleri tekrar edip durduk ,ne anladim ben bu işten


mssoylu

you want öncesinde neden that to vb yok ?


Viforvendetta

Demek istediğin "İ want 'to' go" burada "infinitive" oluyor.Yani çift fiil kullanımı. want=istemek(fiil)
go=gitmek(fiil)

"which piece you want"
want=istemek(fiil)

Gördüğün gibi başka bir fiil yok.

Sana tavsiyem "gerunds and infinitives" konusunu başka bir kaynaktan çalışmalısın.


mssoylu

anladığım kadarı ile ingilizceyi çok iyi biliyorsunuz. sormak istediğim başka bir nokta ingilizcedeki belirsizlikler öğrenerek yok ediliyor bir gün değil mi ? Yoksa biz öğrenenlerin hep böyle bilmediğimiz kısımlar, anlam veremediğimiz şeyler olacak mı ?


Viforvendetta

Şahsen pek bir şey bildiğimi zannetmiyorum ama anladığım kadarı ile belli bi yerden sonra olay kalıp-deyim-atasözlerine ve kelime bilgisine dökülüyor.
Zaten maximum 30-35 tane genel konu var.
O konularından sonra grammer yok mu tabii ki de var ama ondan sonrası dil bilimcisi olmaya gidiyor.
Bu arada duolingoda sıfırdan ingilizce öğrenilmesine karşıyım. Burası daha çok geliştirme ve antrenman yeri diyebiliriz.
http://www.ozkancelen.com/sitebuilder/page1.aspx
http://bedavaingilizcedersler.com
Bunun gibi sitelerden konu konu olarak çalışılmasını öneririm

Ve sorunu "Anlam veremediğimiz kısımlar zaman veremediğimiz kısımlardır"
diye saçma bir söz ile cevaplıyorum.


Rftyklmz

adamsın vfor son cümle çok doğru :D


Bisnev99

gramer olarak isim cümlesi diye mi geçiyor?


golcule

tell me which part do yo like to have olmaz mı?


savas67560

Olmaz leyla olmaz. Boyle birsey olamaz. "Bölüm'' demek zaten. Ayrica soru kalibiyla olmaz. Cunku soru sormuyor bu cumlede. Sen diyorsunki; hangi bölümü almayi seversin söyle bana


busranur35

'tell me the part which you want' neden olmaz


emre477800

say kanul olmadı


cemhakan1

Genel kullanımda Türkçede parça şarkı yerine de kullanılıyor, song olmama sebebi bu.. buradaki tamamen farklı.


lingo0han

track da olabilirdi


lhanYulug

tell me want you whic piece yanlis mi bu sekilde


A--U

"Tell me which part do you want!"-bunun neresi yanlış acaba?


AdambeyTR

neden part kelimesi olmuyor


Woodeland

What kabul edilmeliydi sanki? Bilen biri lütfen...


Alev285288

Yanlış değil yanlış diyor


mehmet135668

pes söylenecek bir şey yok.track da parça anlamına gel,r


_berennberenn_

"want"a bastımdığımda kabul etmedi. "what"a bastığımda kabul etti ama yanlış diyor


ryanoreily09

tell me which piece do you want ? NDEN YANLIŞ??


SelinGrgl2

tell me what you want which piece. Neden olmuyor


ig_batu.hangover

Tell me which piece of you want. Bu cümlede of neden yanlış.


huseyinkorkut

Tel me what you want which piece? Cevabımı neden kabul etmiyor?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.