1. Forum
  2. >
  3. Subiect: English
  4. >
  5. "Este cămașa ta galbenă?"

"Este cămașa ta galbenă?"

Traducere:Is your shirt yellow?

June 27, 2014

8 comentarii


dalila6000

De ce nu e bun" is your yellow shirt " ??? Stiam ca adjectivele stau un fata substantivelor


fantomitzah

Ai citit explicația pe care am dat-o la celălalt mesaj?
Da, în engleză adjectivele se pun în fața substantivelor la care se referă. Dar aici ”yellow” nu determină substantivul, ci verbul, exact cum am spus este numele predicativ (”este” singur nu are sens). Poate vă e mai clar dacă vă gândiți la traducerea ”Cămașa ta este galbenă?” și știți că la interogativ trebuie să schimbați ordinea între subiect și verb în engleză.

Din propoziția ta lipsește ceva.
- Dacă vrei să consideri ”your yellow shirt”=X ca fiind subiectul propoziției, atunci îți lipsește informația despre ea (numele predicativ), nu are sens să zici doar ”Is X?” ci ar trebui ceva de genul ”Is X here?” sau ”Is X clean?”.
- Dacă nu vrei să consideri ”your yellow shirt” ca fiind subiect, atunci îți lipsește subiectul, ar trebui să ai ”Is it X?”, unde ”it” ar fi subiectul.


Marius477421Mari

Fantomitzah... Așa ar fi trebuit să sune propoziția: cămașa ta este galbenă? Fără formulări de frază care sunt în coadă de pește!


Ciprian542853

Explici foarte bine! Felicitarile mele!


RadaMarian1

Mulțumesc mult pentru explicație!


MaximUs521190

Pentru ca să fie corect ' Is your shirt yellow? ' întrebarea ar trebuie să sune: 'Cămașa ta este galbenă? '. *


BiancaBian790637

Pe noi ne-a invatat ca prima oara se pune culoarea iar apoi ce este de pus


dinbogdan

de ce are your shirt yellow?

Învață limba engleză în numai 5 minute pe zi. Gratuit.