Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Zij eet suiker."

Vertaling:She eats sugar.

4 jaar gelden

11 opmerkingen


talita2002

waarom is het niet eat dat snap ik echt niet

2 jaar gelden

Susande
Susande

Zie de uitleg over de verbuiging van het werkwoord in de tegenwoordige tijd: https://www.duolingo.com/comment/2001647

De 3e persoon enkelvoud krijg er een -s bij. Eten, of 'to eat', wordt verbogen als:

  • Ik eet - I eat
  • Jij/Je eet - You eat
  • Hij/Zij/Het eet - He/She/It eats
  • Wij/We eten - We eat
  • Jullie eten - You eat
  • Zij/Ze eten - They eat
2 jaar gelden

leto4

Wanneer is het eats en wanneer eat?!

4 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

I eat, you eat, he/she/it eats, we eat, they eat

Het is dus alleen "eats" bij he, she of it, of bij een woord dat je met he/she/it kan vervangen.

  • The bear eats - it eats.
  • Anna eats - she eats.
  • The man eats - he eats.
4 jaar gelden

Leonietieh

Hoe ik dat onthou is door he/she/it kan je SHIT van maken. Bij shit-woorden gebuik je de s. Je kan er dan een voefje mee maken zoals Shit er moet een s achter

3 jaar gelden

Kimmetjuuh1

Shit s regel!?

2 jaar gelden

alicia449324

She is al zoveel keer voorgekomen

1 jaar gelden

ype4

Gebruik maken shit fan komt er een. S. Achter.

2 jaar gelden

Emma277106

Ik schrijf she eats suger maar dan is het fout!!

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Omdat het sugar moet zijn.

2 jaar gelden

lars117746

Als het over iemand anders gaat komt er een s bij

1 jaar gelden