Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ne kadar soğuk olursa olsun, o her gün koşar."

Çeviri:However cold it may be, he runs every day.

4 yıl önce

12 Yorum


iliad2000
iliad2000

Bu cümle no matter what kalıbı ile de yapılabilirdi pekala. İşinizin ne kadar zor olduğunu tahmin edebiliyorum, zira Türkçe-İngilizce ve İngilizce-Türkçe tercümeler çok seçenekli ve de sorunlu. O nedenle tercüme edilecek cümleleri seçerken mümkün olduğu kadar fazla seçeneği olmayan cümleler tercih edilmeli. Şimdi bu testi İngilizcesi çok iyi olan birine yaptırmayı bir demeyin, aşırı miktarda yanlışı çıkacaktır. Ben oldukça iyi derece İngilizce biliyorum, şu anda DL da İngilizce aracılığı ile başka diller öğreniyorum. Yurtdışı tecrübem de var, TOEFL derecem de var. Ancak testlerinizden sürekli yanlış alıyorum. Bazıları dikaktsizlik tamam ama çoğu makul olan şeyler. Bu sıkıntıyı da diğer dillerde hiç yaşamadığım için buraya yazmak gereği duydum. Tekrar ediyorum Türkçe'nin özelliği nedeni ile işiniz hiç kolay değil ama ortaya çıkan sonuç ne yazık ki yeterli değil. Belki başlangıç aşamaları daha iyi belki ama ilerledikçe öğrenciye faydalı olma olasılığı az bence. Zaten ileri düzeylerde çok az öğrenci var, forumlardan belli oluyor. Kolaylıklar diliyorum

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Türkçe kursu sadece 6 aydır var, ve dediğiniz gibi ileri seviyede kullanıcı sayısı az ve dolayısıyla ileri seviyelerde az "doğru" rapor geliyor. Ama kursun kalitesi şu anda bir çok eski (almanca gibi yıllardır yayında olan kurslar) kursa yaklaşmış durumda.

Doğal olarak da daha az alternatif eklenmiş halde. Her zaman eksik alternatifler olabilir, bunun için yapacağınız en güzel şey doğru olduğunu düşündüğünüz bir cevap her kabul olmadığında "rapor et" tuşuna basmak. Duolingo'nun "crowdsourcing" olayının amacı da bu

ayrıca "az alternatifli" olduğunu düşündüğünüz ileri seviyedeki bu cümlenin bile şu kadar alternatifi var. Bu cümle "no matter what" ile değil ancak "no matter how cold" ile kurulabilirdi ve bu zaten eklenmiş:

  1. However cold it may be, he runs every day.
  2. No matter how cold it might get, he runs every day.
  3. No matter how cold it might get, she runs every day.
  4. No matter how cold it might get, it runs every day.
  5. No matter how cold it may get, he runs every day.
  6. No matter how cold it may get, she runs every day.
  7. No matter how cold it may get, it runs every day.
  8. No matter how cold it could get, he runs every day.
  9. No matter how cold it could get, she runs every day.
  10. No matter how cold it could get, it runs every day.
  11. No matter how cold it can get, he runs every day.
  12. No matter how cold it can get, she runs every day.
  13. No matter how cold it can get, it runs every day.
  14. No matter how cold it is, he runs every day.
  15. No matter how cold it is, she runs every day.
  16. No matter how cold it is, it runs every day.
  17. However cold it might be, he runs every day.
  18. However cold it might be, she runs every day.
  19. However cold it might be, it runs every day.
  20. However cold it might get, he runs every day.
  21. However cold it might get, she runs every day.
  22. However cold it might get, it runs every day.
  23. However cold it may be, he runs every day.
  24. However cold it may be, she runs every day.
  25. However cold it may be, it runs every day.
  26. However cold it may get, he runs every day.
  27. However cold it may get, she runs every day.
  28. However cold it may get, it runs every day.
  29. However cold it could be, he runs every day.
  30. However cold it could be, she runs every day.
  31. However cold it could be, it runs every day.
  32. However cold it could get, he runs every day.
  33. However cold it could get, she runs every day.
  34. However cold it could get, it runs every day.
  35. However cold it can be, he runs every day.
  36. However cold it can be, she runs every day.
  37. However cold it can be, it runs every day.
  38. However cold it can get, he runs every day.
  39. However cold it can get, she runs every day.
  40. However cold it can get, it runs every day.
4 yıl önce

cihan.yild

No matter how cold it gets neden yok?

3 yıl önce

OnurM_
OnurM_

"He runs every day no matter how cold it is" hala yanlış kabul ediliyor belirteyim.

3 yıl önce

RolandA.

Bu tarz eksiklikler kullanıcı sayısı ve seyiyesi arttıkça düzelir. Eksiklikleri minimize etmek için tercüme ederken daha az seçeneği olacak cümleleri seçmek bana doğru gelmiyor.

4 yıl önce

vague555

Her ne olursa olsun eksiklik tabiki olucak bu programda emeği geçen herkesi kutluyorum.ilk başladığım günden bu yana ingilizce bilgimdeki değişimi gördükce kendime inanamıyorum.bir testi okuyup anlamak kadar güzel bir duygu yok.burada cümle kurulumu ile ilgili bütün temel bilgiler verilmiş geriye sadece kelime ezberlemek ve okumak kalıyor.bir tek günlük hayatta kullanılan kisaltmalarda bocalıyorum hepsi bu.ama suda bir gerçek ingilizce bir film izlemek ve anında anlamak ile bir metni okumak arasında dağlar kadar fark var.buda zamanla ve çalışmayla olur diye düşünyrm.

3 yıl önce

cevatim

Sanirim en cok yorum yapanlardan biriyim. Ama bu programin kotu olmasi nedeniyle degil. Aksine cok faydali. Hem zaten ileri seviyede olsak bu programi neden kullanalimki ileri seviye goreceli bir kavramdir. Cunku okuma dinleme ve konusma cok farkli seyler. Sadece alternatif cevirilerde eksiklik var denilebilinir. ama buda epey bir gelisim gosterdi. Tesekkurler arkadaslar.

3 yıl önce

bbariskirc

Anlamadim ben bu cümlenin kuruluş duzenini bi turlu?

3 yıl önce

RolandA.

Neresini anlamadınız?

3 yıl önce

AkcabeyLee

Neden "may be" yada "can get" kalıp deyip kurtulmak sıkıntı

1 yıl önce

turan519109

WTF artik yani bunu tercume etmek istesende edemezsin

1 yıl önce

riseofga
riseofga

No matter how cold it gets, he runs everyday. En uygun biçim bu olmalıydı.

1 yıl önce