"Who wants to call?"

Çeviri:Kim aramak ister?

4 yıl önce

14 Yorum


GuvenOZCAN

Aynen burdaki -s takisinin islevi nedir

3 yıl önce

Sukru_Dasdemir

Güven,

Öncelikle (bkz: geniş zaman) (bkz: -s takısı)

-s takısı 3. tekil kişi için geniş zaman ekidir. Geniş zamanda he, she, it gibi zamirler için fiillere -s takısı getirilir. "who" yani "kim" derken belli ki "-aramak isteyen o bir- kişinin kim olduğu" soruluyor. E o tekil kişi olduğuna göre (I, you hatiç) fiile -s takısı getiriyoruz. (want-wants).

örnek vereyim

Önce he/she/it haricindekiler için

I want to call (aramak isterim) You want to call (aramak istersin) We want to call (aramak isteriz) They want to call (aramak isterler

he/se/it için... (gitmeyi istemekten bahsedelim bu kez)

he wants to go (gitmek ister) she wants to go (gitmek ister it wants to go (gitmek ister

3 yıl önce

GuvenOZCAN

Geniş zamanlı soru cümlelerinde he/she/it olsa da -s takısı gelmiyordu. Demek ki burada ki Who soru eki değil de özne olarak değerlendirmek gerekiyor. Şimdi anladım teşekkür ederim.

3 yıl önce

Pilot_candidates

Soru cümlesinde - gerek I ve you gerek he,she,ıt- "s" takısı alma gıbı bır kural bılmıyorum acıklamada yukarıda ki cümle ile alakasız geldi üzgünüm

1 yıl önce

killem.all

Call ayni zamanda cagirmak anlamina gelmiyor mu

3 yıl önce

Meriwaaaaa

Cagirmayi kim isterdedimm olmadi. Birisi aciklayabilir mi?

3 yıl önce

Avni86
Avni86

raporlayın

3 yıl önce

suleelus

aramayı kim ister dedim kabul etmedi. aynı şey değil mi bu ?

3 yıl önce

ddltwipek

Raporlayin

2 yıl önce

Lumi84
Lumi84

istiyor olmaz mı?

3 yıl önce

xoutoforderx

kimi aramak istersin nasıl denilir peki

4 yıl önce

Viforvendetta

do you want to call? = aramak ister misin?
"who do you want to call?" = "kimi aramak istersin?"

who called you? = kim aradı seni
who did you call? = kimi aradın sen

4 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.