"Biz gece oynarız."

Çeviri:We play at night.

4 yıl önce

10 Yorum


Mehmetahin4

Yandex çeviriden baktığımda "We play night. Biz gece oynarız." "We play at night. Biz geceleri oynarız." çıktı. Benim kafa da karıştı. ☺

1 yıl önce

recep839020

are needen kullanılmaz,

4 ay önce

murat.kahraman

we play at THE night neden olmuyor

4 yıl önce

omercito
omercito

Başka bir örneğe vermiş olduğum cevabı kopyalıyorum. İçerisinde sormuş olduğunuz sorunun cevabı da var.


at genellikle "at noon, at dawn, at night, at midnight" gibi ifadelerde kullanılıyor.

in ise "in the morning, in the afternoon, in the evening" ifadelerinde kullanılıyor.

today, tomorrow, tonight gibi ifadelerde herhangi bir preposition'a ihtiyaç duymuyoruz.

"night" ifadesinin diğerlerinden farklı bir şekilde kullanılıyor olmasının sebebi, asıl olarak "karanlık olduğu zamanı" işaret etmesi. Bunun zıttı ise "at daylight".

Ama özellikle "in the night" derseniz spesifik bir geceyi belirtmiş oluyorsunuz; "at night" dediğinizde ise her gece anlamına da gelebiliyor, diğer türlü de kullanılabiliyor, karanlık olan zamanı da ifade edebiliyor.

morning, afternoon ve evening için "at" kullanmıyoruz.

4 yıl önce

altugcyhn

Çok açıklayıcı olmuş. Bazen moderatörlerin yorumlara bakınca kitap yazsanız alırım diye düşünüyorum :))

4 yıl önce

omercito
omercito

Rica ederim, iyi çalışmalar :)

4 yıl önce

resmos

Kaliplasmis bazi cumlelere hata veriyor!!

3 yıl önce

emre122333

We play night neden olmuyo

2 yıl önce

OLIVIAJOHN4880

Biz gece oynarız demek o

8 ay önce

onkaya

a night we play
olur ama cevapta yok

2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.