Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Devam etmek için çok yorgunum."

Çeviri:I am very tired to continue.

4 yıl önce

7 Yorum


mskaymas

to yerine for niye gelmiyor

4 yıl önce

baki_karakus

very=olumlu cümlelerde too=olumsuz cümlelerde kullanılmıyor muydu? i am too bad (olumsuz) i am very happy (olumsuz) sorudaki de olumsuz değil mi? (tired) very neden kullanılmış.

4 yıl önce

Viforvendetta

olumsuz anlamında "çok fazla" = too
olumlu anlam aşırı fazla olursa aşırıya kaçar yine "too"

yani bu cümlede normal bir şekilde "yorgunum" demek istiyor olabilir.
olumlu,olumsuzu bad,happy olarak görme anlam olarak bak.

he loves me too much
he loves me very much
ikisi de kullanılabilir. ilkinde aşırı derecede istenmeyen şekilde seviyor.

4 yıl önce

kbrazl
kbrazl

Peki so tired kullanabilir miydik

4 yıl önce

Viforvendetta

evet. very ile too direk miktara vurgu çekiyor.
so biraz daha standart "çok" diyebiliriz.
çuval çok ağır olduğundan elini kırdı gibi.
veya en iyi "so sorry" açıklıyor.
very sorry saçma. too sorry daha saçma.

4 yıl önce

BAAKSahin

Too bende anlamini olumlu cümlelerde verir. Olumsuzlarda neither.

3 yıl önce

Asutayb

i am too tired to keep going yazdım ve kabul edilmedi. Sizce kabul edilmemesi doğru mu?

1 yıl önce