1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "She has lived there for seve…

"She has lived there for seven years."

Çeviri:O, orada yedi yıldır yaşıyor.

July 2, 2014

13 Yorum


MURATKARAMAN1

Cümlede geniş zaman veya şimdiki zaman la ilgili bir bulgu yok "O, Orada yedi yıl yaşadı" cümle yapısı bakımından daha uygun diye düşünüyorum

July 2, 2014

Viforvendetta

cümle present perfect tense ile kurulmuş.
perfect tensin kendine özgü zaman ifadeleri vardır.
for,since,already,yet gibi daha birçok.

for = dir,dır

"She lived there for seven years." = "o orada yedi yıl yaşadı"

Her sister has lived here for 15 years (Kız kardeşi onbeş yıldır burada oturuyor.)
They have been in prison for 6 months. (Altı aydır hapisteler.)

July 2, 2014

FatihSoykan

"kız kardeşi onbeş yıldır burada oturdu" bunu nasıl deriz peki?

April 27, 2015

Viforvendetta

Söylediğin cümlede sadece daha önce orada oturduğu anlaşılıyor.
bu yüzden "past tense" kullanılır.
"his daughter lived here for fifteen years" = "15 yıl burada yaşadı"

eğer geçmişten şimdiye devam eden bir süreç ise "present perfect tense"
"his daughter has lived here for fifteen years" = 15 yıldır burada yaşıyor.

April 27, 2015

FatihSoykan

daha açıklayıcı oldu teşekkür ederim

April 28, 2015

Baver3421

Has/have eklersek hala devam ediyor anlamı katıyor sanırım teşekkürler

September 13, 2016

cevatim

Yasadi ve hala yasiyor. orada yasamaya devam edip etmeyecegide belli degil. Bu durumda yasamaktadir dense daha uygun bir ifade olurdu.

November 27, 2014

ErKutsal

lived=> yasadi demekse neden genis zaman yok mu gercekten aciklayici bi yorum

February 22, 2015

theengins

She has been living there for seven years, O orada yedi yildir yasamakta, bence en mantiklisi bu suregelen bir durum soz konusu.

November 12, 2016

SerdalSoydan

bu neden geniş zaman oluyor anlamadım

July 7, 2014

OsmanGven1

Bel altina yumruk yedim sanki genis zaman nereden cikti simdi.

October 6, 2015

aburcuburyan

hala yaşıyor oldugunu "for" dan mi anlıyoruz?

October 10, 2015

Ramazanift3

Peki ""has been living for" ne olacak

January 29, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.