Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"She has lived there for seven years."

Çeviri:O, orada yedi yıldır yaşıyor.

4 yıl önce

12 Yorum


MURATKARAMAN1

Cümlede geniş zaman veya şimdiki zaman la ilgili bir bulgu yok "O, Orada yedi yıl yaşadı" cümle yapısı bakımından daha uygun diye düşünüyorum

4 yıl önce

Viforvendetta

cümle present perfect tense ile kurulmuş.
perfect tensin kendine özgü zaman ifadeleri vardır.
for,since,already,yet gibi daha birçok.

for = dir,dır

"She lived there for seven years." = "o orada yedi yıl yaşadı"

Her sister has lived here for 15 years (Kız kardeşi onbeş yıldır burada oturuyor.)
They have been in prison for 6 months. (Altı aydır hapisteler.)

4 yıl önce

FatihSoykan

"kız kardeşi onbeş yıldır burada oturdu" bunu nasıl deriz peki?

3 yıl önce

Viforvendetta

Söylediğin cümlede sadece daha önce orada oturduğu anlaşılıyor.
bu yüzden "past tense" kullanılır.
"his daughter lived here for fifteen years" = "15 yıl burada yaşadı"

eğer geçmişten şimdiye devam eden bir süreç ise "present perfect tense"
"his daughter has lived here for fifteen years" = 15 yıldır burada yaşıyor.

3 yıl önce

FatihSoykan

daha açıklayıcı oldu teşekkür ederim

3 yıl önce

Baver3421

Has/have eklersek hala devam ediyor anlamı katıyor sanırım teşekkürler

1 yıl önce

SerdalSoydan

bu neden geniş zaman oluyor anlamadım

4 yıl önce

cevatim

Yasadi ve hala yasiyor. orada yasamaya devam edip etmeyecegide belli degil. Bu durumda yasamaktadir dense daha uygun bir ifade olurdu.

3 yıl önce

ErKutsal

lived=> yasadi demekse neden genis zaman yok mu gercekten aciklayici bi yorum

3 yıl önce

OsmanGven1

Bel altina yumruk yedim sanki genis zaman nereden cikti simdi.

2 yıl önce

aburcuburyan

hala yaşıyor oldugunu "for" dan mi anlıyoruz?

2 yıl önce

theengins
theengins

She has been living there for seven years, O orada yedi yildir yasamakta, bence en mantiklisi bu suregelen bir durum soz konusu.

1 yıl önce