"Onun İngilizce versiyonu mükemmel."

Çeviri:Its English version is perfect.

4 yıl önce

43 Yorum


ziver_60

his its her

4 yıl önce

menekshe

bence de...his its her

Elton John's version is excellent / The actress' version is excellent/ This director's English version is excellent

4 yıl önce

vvsey
vvsey

Burada iki şey karışılıyor:

1) - bir şeyin bir versiyonu olabilir. Bir kitabın Türkçe ve İngilizce versiyonu olabilir, bir arabanın normal ve spor versiyonu olabilir, bir müzik parçasının klasik ve rock versiyonu olabilir. Vb.

2) - bir kimse, bir versiyonun sahibi/yazarı/yapanı olabilir. "Elton John's version OF THE MUSIC". "My version OF THIS JOKE". "Her version OF THE TRUTH". Elton John'un versiyonu değil, müziğin versiyonu. Ama Elton John yaptığı versiyonu. Benim versiyonum değil, şakanın versiyonu. Ama ben söyledim. Bunlar Türkçede nasıl denir? "Müziğin Elton John yaptığı versiyonu" mu? "Şakanın ben yaptığım versiyonu" mu? Pardon, ben Türk değilim, emin değilim.

Problemi ben böyle görüyorum:

Türkçede "onun versiyonu" derken, sadece yukaridaki 1) düşünmek olabilir. (Bu doğru mu?)

Ama İngilizcede "his/her/its version" derken, normalde yukaridaki 2) düşünüyoruz. Ingilizcede "my versiyon", genellikle o versiyonun sahibi olduğumu demek. My version of the story. Ve 1) için, normalde "... version of (bir şey)" diyoruz. "Kitabın İngilizce versiyonu", normalde "the English version of the book" olacak. Ama "the book's English version" de olabilir.

Tamam. Ozaman, bu cümle nasıl çeviriliyor? "This music is nice, but Elton John's version is more beautiful." Belki "onun Elton John yaptığı versiyonu" olacak mı? Ve "Elton John'un versiyonu" olmaz mı? Teşekkürler.

2 yıl önce

BarisTarma2

Evet türkçede de aynı şekilde kullanırız. İnsanların değil üretilen şeylerin versiyonu vardır.

2 yıl önce

brtgtrn

Tureng sözluk'te mukemmel yazdığımda perfect ve excellent çıkıyor. Fakat burada excellent kabul edilmiyor.

4 yıl önce

HarunKratK

Excellent neden olamıyor

3 yıl önce

turappekmez

excellent ne demek ? iğrenc demek mı ? katlanabilir tuvalet terliği demek mı ne demek ? bı sız bılıyonuz ıng he kardes sadece "perfect" ın anlamı mukemmel demek tm

3 yıl önce

Just-do-it-

excellent. da mükemmel demek neden kabul etmedi ki

3 yıl önce

iremsudmr

Excellenti neden kabul etmiyorsun kardesimm beee

3 yıl önce

birgl604834

aynen öyle bende onu yazdım ama kabul etmedi

1 yıl önce

mert.aktas

Niye "his English version" olmuyor.

3 yıl önce

tarabyali

Ben his yazdım almadı sebep

3 yıl önce

birgl604834

ben de kabul etti valla

1 yıl önce

fatmaunver88-

Daha once his her its hepsini kabul ediyordunuz en sacma cumlelerde bile

3 yıl önce

trda

"the english version of that is perfect" bu neden olmuyor ?

3 yıl önce

MBGRZTRK

its version of english is excellent de olabilir.

3 yıl önce

MuhammedAliKara

Yazdığınız cümlenin Türkçesi "Onun versiyonu İngilizcenin mükemmeldir" gibi anlamsız birşey oluyor.

3 yıl önce

Borulcem

Ben de böyle yazdım, doğru olamaz mı?

3 yıl önce

ASPAVAN

Dişi veya erkek bir android olamaz mı? :P :)

Her English version... His English version...

3 yıl önce

selck123

Great ???

3 yıl önce

AneurinEE
AneurinEEPlus

Why is 'his' and 'her' not accepted? I'm a native speaker and i can imagine plenty of sentences in which this would be correct.

3 yıl önce

jkk1907
jkk1907

His yazdım neden kabul etmedi?

3 yıl önce

S.Arif
S.Arif

Ya o kadar garip seyleri kabul ediyorsunuz. His ve her nasil kabul edilmiyor anlamiyorum. Daha demin "O benim elestirimi begenir" cumlesinde "O" zamiri yerine It kabul ediliyor. Burada da his ve her kabul edilmeliydi.

3 yıl önce

iremsudmr

"Her" yazdim son sorudaaa benii mahvetti bee

3 yıl önce

Ramazan.1905

Saçmalık kesinlikle his kabul edilmeli

3 yıl önce

cerkesomer

Her olmadı Saçmalığa bak

3 yıl önce

cohaz

O da kabul edilmeliydi, bu da kabul edilmeliydi, tarzindaki aciklamalara bakinca, Biz burada ingilizce ogrenmeye mi, yoksa ogretmeye mi calisiyoruz, yoksa birileriyle yarisma mi yapiyoruz anlamiyorum. Bilen kisilerin olmaz dedigini kabul edip ogrenmeyi o yolda devam ettirmek zor mu? Yuzyillardir konusulan dili biz ogrenmeye calisanlar mi degistirecegiz.(Es anlamli kelimelerin bazilarinin sisteme girilmemis olmasi sebebiyle kabul edilmemesinden kaynaklanan eksiklikleri haric tutuyorum. Ama takip ettigim kadariyla onlarda farkedildikce duzeltiliyor zaten )

2 yıl önce

hilalerdem

Its. Ve her ikisi de onun demek degil mi cevabim kabul edilmeliydi

3 yıl önce

OmerPETEK

great kabul edilebilirdi.

3 yıl önce

Silayin

It's diye yazılmıyormuydu ya? :/

3 yıl önce

mert.aktas

It's=it is demek

3 yıl önce

Silayin

ben ıt's diye yazdığımda kabul etmedi :/ Bilmiyorum şimdi başka bi alıştırmadaıyım ne yazdığımı nuttum .Belkide başka bir noktada yanlış yapmışımdır.

3 yıl önce

mert.aktas

zaten bu cümlede it's yazamazsın. it's=it is=o+yardımcı fiil oluyor. onun=its. Kesme işareti olmayacak.

3 yıl önce

MuratAltun14

Wonderful neden kabul edilmiyor

3 yıl önce

huta33

excellent dedim illa perfect dememi istemiş.Saçmalık

2 yıl önce

erdem.gelegen

Excellent birçok kere sorulmuş. neden kabul edilmediği ne cevap veren olmamış. İnsanın versiyonu ne yaaa asıl sıkıntı excellent

2 yıl önce

berke2020
berke2020

perfect yerine awesome kullansak yanlış mı olur?

2 yıl önce

Shappee
Shappee

ya bu kaçıncı yanlış olduğunu düşündüğüm cevap...

2 yıl önce

Nisa1183

It's English version is excellent.

2 yıl önce

Nisa1183

It's English version is excellent.

2 yıl önce

ilkharp

Excellent da kabul edilmeli.

1 yıl önce

Barkintorn
Barkintorn

"perfect" yerine "excellent" kullandım kabul edilmedi. Mana olarak Türkçe De ikisi de "mükemmel" manasında. Aradaki farkı açıklayın lütfen.

1 yıl önce

NSI77

its english version is great ??

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.