دوولينجو هو أشهر طريقة لتعلم اللغات في العالم. والأفضل من ذلك، إنه مجاني 100%!

"The elephant drinks milk."

الترجمة:الفيل يشرب الحليب.

منذ 4 سنوات

27 تعليقًا


Esraazain

الفيل يشرب حليب ..اعتبرها خطأ..لماذا ؟؟

منذ 3 سنوات

MohammedBawazir

وآنآ برظه !!

منذ 3 سنوات

MohammadHw

لانه عاوز تكتب بالانجليزية مش تترجم

منذ 3 سنوات

Nour48

علشان هو كاتب drinks و هو مش جامع الجمله ف علشان كده غلط

منذ سنتين

sam_mody2007

الحليب واللبن شيء واحد

منذ 4 سنوات

PilotNa

drinks يعني يشربون s جمع ولا انا غلطان

منذ 3 سنوات

RASOUL-ALHAMADE

الs أو الes لما تدخل عالفعل تعني أن الفاعل أحد الضمائر he,she ,it

منذ 3 سنوات

hAmAD_MohAmED

حرف ال "s" لما ييجى مع فعل يبقى الفعل فى المضارع مفيش فعل بيتجمع

منذ 3 سنوات

sam_mody2007

يمكن أن يكون الفيل يشرب اللبن

منذ 4 سنوات

roro.oy

ليش الحليب مو حليب .. ما كان في بالجملة the

منذ 3 سنوات

RASOUL-ALHAMADE

لأن الحليب معرف ولا يحتاج ل the

منذ 3 سنوات

roro.oy

thanks

منذ 3 سنوات

RASOUL-ALHAMADE

welcom

منذ 3 سنوات

brdga101

شكرا

منذ 3 سنوات

RidaBurhan

الفيل يشرب الحليب

منذ سنتين

FatimaLaCe1

الفيل يشرب اللبن/الحليب

منذ سنتين

Mero77

He didn`t say the milk

منذ 3 سنوات

hAmAD_MohAmED

الفيل يشرب لبن لازم اللبن يعنى ؟

منذ 3 سنوات

hana29602

طيب اقولها صح وتطلع غلط

منذ 3 سنوات

BaninDavid

S الي بالفعل drinks شنو جمع وليش انضافت

منذ سنتين

amerib1

ممكن جواب على ال التعريف

منذ سنتين

AhmedSaeed342527

Accourding to your translations, you should add the before milk. :-)

منذ سنتين

toofy14

من الحماس كتبت الفيل يشرب الفيل هههههههههه

منذ سنتين

Sukaa2

فيل ولو ماحطين ال عادي

منذ سنتين

nawwaph

الحليب هو الحليب أما اللبن عندنا في العراق فهو الرائب ( Youghrt )

منذ سنتين

Nour48

يا جماعه غلط علشان هو كاتب drinks و هو مش جامع الفيل علشان كده غلط هتبقا The elephant drinks milk

منذ سنتين

youssefminmax

الفيل يشرب حليب ..اعتبرها خطأ???

منذ سنتين