Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Vijftien jaren"

Vertaling:Fifteen years

4 jaar gelden

3 opmerkingen


IzaakWever
IzaakWever

This is me taking a shortcut

4 jaar gelden

HenkVanEs

Goed nederlands , vijftien jaar

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Vijftien jaren ook: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/434/jaar_jaren_enkelvoud_of_meervoud_na_telwoord/

"als de nadruk ligt op de tijdsduur, of op de afzonderlijke eenheden, kunnen de zelfstandige naamwoorden ook in het meervoud staan.

(6) Twaalf jaren gingen voorbij, voor hij eindelijk zijn dochter terugzag."

2 jaar gelden