1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The humans eat animals."

"The humans eat animals."

Çeviri:İnsanlar hayvan yer.

July 4, 2014

28 Yorum


Musa-Alp

animals demesine rağmen neden hayvan çeviri yapılmış, hayvanlar olması gerekmiyor mu


Xnar

burda özne çoğul olduğu için, nesne de çoğul olmak zorundadır. Ama biz bunu Türkçe'ye tercüme ettiğimizde: insanlar hayvanlar yer, olmayacağı için, >insanlar hayvan yer<<< diye tercüme edilir.

Ama bu cümle : the humans eat the animals, olsaydı

insanlar hayvanları yer<<< diye tercüme edebilirdik.

Şu adreste daha iyi açıklanmış: https://www.duolingo.com/comment/1646458


Ender_M_G

Özne çoğul olduğu için nesne çoğul olmak zorunda DEĞİLDİR. Konuyu karıştırmayın. Konu tekil-çoğul meselesi değil. Cümle "Ben hayvan yerim" olsaydı yine "I eat animals" olurdu. Burada "animals" çoğul kullanmanın amacı bir veya birden farklı herhangi hayvan yada hayvanlar olarak genelleme yapılmasıdır. Sayı önemli değildir, hayvanlar konuşmacılar tarafından bilinen veya bahsi geçen hayvanlar değildir.


ynmutlu

Çok iyi açıklama olmuş teşekkürler


pnrksl

Adasim guzel aciklama oldu saol


airsakarya

türkçe de çoğul ekleri her zaman kullanılmıyor. ayrıca hayvanlar da doğru olarak kabul ediliyor.


Turker90

Evet. Hem animals demişler hem de hayvan diye çevirmişler...


omar821564

Evet bende ayni soruyu soruyorum


AtaturkunTorunu

Vejetaryen ve veganlara ayıp olmuş. Nasıl ki "insanlar böcek yerler" gibi bir cümle yoksa bu da olmamalı.


alisesen

Ne kadar da yamyamız


iremsudmr

Icler acisi cumle


KenanKARAG1

"the animals" olsa idi "hayvanları yer" diye çevirebilirdik. Fakat bu örnekte the eklenmediği için "hayvanlar" olarak çevirebiliriz. Lakin türkçede "insanlar hayvanlar yer" diye bir cümle kuramayacağımız için "hayvan" olarak çevirmek en doğrusu.


auracleanmax

her hayvani yemiyoruz:))


lstpst

"Ben dindar değilim" cümlesini kurduran uygulama ve bu cümleyi kurmaktan rahatsız olduğunu belirten insanlara dahi öfkesini kusan kullanıcılar burada vegan duyarı kasmışlar. İlginç bir uygulama duolingo.


lstpst

"Ben dindar değilim" cümlesini çevirmekten rahatsız olduğunu belirten insanlara dahi nefret kusan kullanıcılar burada vegan duyarı kasmış, ilginç bir uygulama.


NehirStolu

Yha ne gerek var yanlizca anlayin! Yeter ! Yok çiniymiş kopek yermiş neilgilendirir derse bakin be


YlmazEmre

yoo kuru iftira :D Lions eat animals ;)


dolphinejk

Veganlar çıldırıyor


ramazanKil

"hayvanları" demek için başına "the" getirmek gerekmez miydi acaba?


Aknby

Tek başına zaten çoğulu olan kelimeleri kullanmak yerine neden s takısı kullanılır. Humans değilde people olması gerekmezmiydi.. ?


kozkaptan

Hayvanlari diye neye istonaden cevirebiliyoruz.cimle de the olmasi lazimdglmi


MuratYuksel44

Çoğul ise the/a/an almasına gerek yok. "İnsanlar hayvan(ları) yer" Türkçede the gibi bir belirteç olmadığından "hayvan" olarak eksiz biçimde çevirebiliyoruz. Ancak ingilizcede ya çoğul olmalı ya da belirteç kullanılmalıdır.


suleelus

oradaki the bizdeki iyelik eki murat yüksel. bizde olan bir ek yani. ama insanımız dilini yeterince iyi bilmediği için anlayamıyor ya da Türkçede yok deyip geçiyor


xxnjcs

"the humans eat the animals" olması gerekmiyor mu? sonuçta hayvanlar-ı- diyor?


Dilek688265

Vejetaryenler sinirli

İlgili Tartışmalar

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.