Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"She has few friends."

Tłumaczenie:Ona ma niewielu przyjaciół.

-1
4 lata temu

24 komentarze


Laura_Jola

Kilkoro przyjaciół to jednie poprawna forma w jęz. polskim dla przyjaciół obydwu płci. Jeśli Ona ma kilku przyjaciół (forma jedynie akceptowalna tu przez system duolingo) to oznacza, że to są sami mężczyźni, ale w sumie ze zdania to nie wynika. Tak więc forma kilkoro powinna być akceptowalna. Zgłosiłam problem.

42
Odpowiedz3 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

"kilkoro, kilka" itd znaczy "some, a few". Ale "few" ma inne znaczenie - niewiele, nie wystarczające. Tak samo z "a little" i "little".

"I have a few friends and a little money"
Mam kilka przyjaciół i trochę pieniędzy, jestem szczęśliwy

"I have few friends and little money"
Mam niewielu przyjaciół i nie dużo pieniędzy, jestem trochę smutny

7
Odpowiedz1 rok temu

ZibiW.

Też zgłosiłem gdyż uważam iż kilkoro jest tutaj jedyną poprawną formą - zdanie nie wskazuje rodzaju osobników...

2
Odpowiedz2 lata temu

mustela.nivalis

Nie jestem pewna ale skoro przyjaciel to rodzaj męski w języku polskim to kilku przyjaciół jest poprawną formą.

0
Odpowiedz1 rok temu

ukaszJendr2

Zgłosznie nie pomoże. Bo oni tego czytają.

0
Odpowiedz5 miesięcy temu

Celestyn85

czemu nie może być "ona ma kilkoro przyjaciół"??

20
Odpowiedz4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Dla rzeczowników policzalnych :

few - niewiele
a few - kilka

Podobnie dla rzeczowników niepoliczalnych:

little - mało, niewiele
a little - trochę

78
Odpowiedz4 lata temu

JzefPosmyk

skoro kilku zalicza to kilkoro tym bardziej powinno, choć według tego co piszesz to jednego i drugiego nie powinno zaliczyć.

5
Odpowiedz2 lata temu

1230lemon

Dzięki

3
Odpowiedz3 lata temu

ZibiW.

Tutaj nie rozchodzi się o ilość lecz o rodzaj - few nie wskazuje czy są to kobiety czy mężczyźni....

0
Odpowiedz2 lata temu

aneta232

A dlaczego "niewiele" jest zle?

1
Odpowiedz3 lata temu

Xardas418
Xardas418

Negatywne a nie złe. "Mam kilkoro przyjaciół" ma chyba zdecydowanie inny wydźwięk niż "Mam niewielu przyjaciół"...

1
Odpowiedz2 lata temu

Yola448704
Yola448704

Ma niewielu kolegów/przyjaciół
Ma niewiele koleżanek/przyjaciółek

1
Odpowiedz1 miesiąc temu

KrzysztofA436393

No z tym ze "kilkoro" nie zalicza to porażka

5
Odpowiedz3 lata temu

mfeleniak

Kilkoro jest poprawnie!

4
Odpowiedz2 lata temu

robinson45

Ona ma niewielu przyjaciol

4
Odpowiedz2 lata temu

jaroslawroman

A mi zaliczyło "ona ma kilku przyjaciół"

1
Odpowiedz3 lata temu

ZibiW.

Napisałem "kilkoro" i nie zaakceptowało mi... a przecież nie jest określony rodzaj tych przyjaciół, więc nie kilku a kilkoro według mnie ;)

0
Odpowiedz2 lata temu

kubson18

Chyba niewielu to to samo co mało Nie='

0
Odpowiedz2 lata temu

Johnny663146

W tlumaczeniu na polski moze byc tylko kilkoro...

0
Odpowiedz2 lata temu

Krzysiu272885

Zaliczyło mi : "Ona ma kilku przyjaciół" .

0
Odpowiedz1 rok temu

Aga814

Kilkoro powinmo byc akceptowane bo to poprawna forma w jez. polskim

-1
Odpowiedz2 lata temu

TadeuszChl

Ona mało przyjaciół powinno byc uznane

-1
Odpowiedz2 miesiące temu

M.K.Cafe

to nie fair

-4
Odpowiedz1 rok temu