1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O beşinci kanal için çalışıy…

"O beşinci kanal için çalışıyor."

Çeviri:He works for Channel Five.

July 6, 2014

6 Yorum


Student3.0

"Channel Five" hem direkt çevirince "Kanal Beş" oluyor hem de baş harfleri büyük olunca özel isimmiş gibi bir eda yaratmış. Sonuçta bu da özel bir durum olup böyle mi kullanılıyor yoksa burada mı bir hata var?


Viforvendetta

Hayır dediğin gibi "kanal beş için çalışıyor" da doğru.
orada özellikle isimmiş gibi bir eda yaratılmış.

yani

She works for Channel Five. = "O beşinci kanal için çalışıyor."/"o kanal beş için çalışıyor"
"She works for fifth channel." = "O beşinci kanal için çalışıyor."
ikisi aynı diyebiliriz. Ama 2. cümle'de sıralamasına vurgu yapılmış
Raporladıysan belki anlam karışıklığı olmasın diye dediğini yapabilirler.


ercanbalal

tartıştığınız konu work s olmalı bence çalışıyor söz konusu olan çalışır değil


MustafaEvl

"Channel Five" muhtemelen bir TV kanalının özel ismi olduğunu düşünüyorum. Kelimelerin baş harfleri büyük harflerle yazılmış olması düşüncemi doğrulamaktadır. Dolaysıyla özel isim olduğu için "Channel Five" tercüme edilmeden kullanılması gerekirdi. Örneğin "Washington Post" veya "Milliyet" gibi.


Aknby

Works yerine working kullanılması daha doğru gibi geldi bana.


mapetek

Cevaba göre "beşinci kanal için çalışıyor" yanlış, "Kanal Beş için çalışıyor" olması gerekli. Aksi iddia edilemez.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.