Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"I sleep away from you."

Tłumaczenie:Śpię daleko od Ciebie.

4 lata temu

22 komentarze


BrakU7
BrakU7

Bardzo smutne zdanie...

2 lata temu

Sweet_Rabbit

Dlaczego?

1 rok temu

Hanna0250

She is away = Nie ma jej tu I sleep away from you = Nie śpię z tobą

1 rok temu

MisiaczeQ_LOVE

:'(

1 rok temu

Nikodem772518
10 miesięcy temu

Nikodem772518
10 miesięcy temu

Hanna0250

He is go away Stay away from her

1 rok temu

is0990
is0990

Jak najeżdżam na "away" to powinno pisać "daleko", prawda ?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Hmmm, w języku polskim nie ma słowa odpowiadającego wyrazowi away. Away oznacza tak naprawdę, że coś jest nie tutaj, nie w danym miejscu, może też znaczyć w innym kierunku, np.

She is away = Nie ma jej tu
Go away! = Idź stąd!
Stay away from here = Trzymaj się daleko stąd/Nie zbliżaj się tu/Nie przychodź tu
She turned away = Odwróciła się
She is away on holiday = Wyjechała na wakacje
Geneva is about 20 miles away = Genewa jest około 20 mil stąd
I sleep away from you = Nie śpię z tobą/Śpię w innym miejscu niż ty

4 lata temu

pkrysiak

Ostatnie proponowane przez Ciebie tłumaczenie odnosi się zasadniczo do tego samego - a away można również traktować jako antonim near. W tym kontekście pasuje do tłumaczenia.

A sam problem is0990 polegał na tym, że brakowało podpowiedzi dla tego wyrazu. Już naprawione :)

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Wiem, ale chciałam wyjaśnić dokładniej jak to jest, ponieważ później przy zdaniach, w których daleko stąd tłumaczone jest jako far away pojawiają się pytania typu Dlaczego musi być "far", skoro we wcześniejszych przykładach samo "away" znaczyło "daleko"?.

4 lata temu

is0990
is0990

Dziękuję ślicznie ;)

4 lata temu

Yola448704

towards you - DO ciebie, obrócony w twoją stronę, zwrócony w twoim kierunku

away from you - OD ciebie, odwrócony od ciebie,
w pewnej odległości od ciebie, z dala (nie za blisko)

far away from you - daleko od ciebie

4 miesiące temu

pkrysiak

Prawda, już brakujące podpowiedzi nie są brakujące. Dzięki za zgłoszenie :)

4 lata temu

Nikodem772518

Oczywiśće

10 miesięcy temu

janekneo

śpie AŻ na drugim końcu materaca XD

2 lata temu

Hanna0250

O

1 rok temu

Hanna0250

O

1 rok temu

PaweMatejk1

Nie śpię przy tobie, niezliczone...

1 rok temu

WarsawWill
WarsawWill

Jest bardzo dziwny zdanie w angielskim. Mówimy więcej jak przykłady Asii:

"I don't sleep with you" , "I sleep somehere else"

3 lata temu

kubac100

Czemu śpisz daleko ode mnie?

2 lata temu

Datsen
Datsen

"Spię nie z tobą" nie zaliczyło. napisałem

1 rok temu

Powiązane dyskusje