1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The shoes do not fit."

"The shoes do not fit."

Fordítás:A cipő nem jó méretű.

July 8, 2014

43 hozzászólás


TimeaSzamo

Ez igen! Azt írtam hogy a cipő nem passzol, és elfogadta! Ügyes! :-)


barnak01

Ez biztos vmilyen magyar focicipő lehet. ;-)


Sheeeva

én is azt írtam, de nekem nem fogadta el...


Lipcse1

A cipő nem illik, szintén jó, szerintem. Az, hogy a cipő nem illik rám, amit a program helyesnek talált volna, egyáltalán nem logikus. Hogy rám, vagy rá nem illik a cipő, az angol mondatból nem derül ki.


johalasz46

Fit = megfelel, alkalmas, illik, passzol...Tehát a mondat semmiképpen " nem jó méretű ", avagy "méretes". És nincs a mondatban: "jó" sem! helyesen: nem passzol, nem illik, nem alkalmas stb...Jelentettem.


francifrancii

Illeszkedik-et nem kene elfogadnia?


Transylvanus

A passzolás nem magyar szó. Semmiképpen nem felel meg a "nem passzolnak" fordítás.


Leucistristia

Ha a passzol jó, akkor a stimmel is jó, rétegnyelv. De ez nem németóra.


sscream

shoeS nem többes szám?


Gy.B.

Mivel páros holmi, ezért használunk többes számot, de attól még egyes számnak fordítjuk.


sscream

Értem, hogy mivel páros, többes szám. Akkor viszont hogyan szól többes számban? ;-)


Gy.B.

Pont ugyanígy.

Esetleg lehet olyanokkal "operálni", mint a "you" esetében. Ott sem tudod, hogy "te" vagy "ti"...

Ha hangsúlyozni akarják, hogy "ti" akkor ilyeneket mondanak:

"You both" (ha ketten vannak), "All of you", "You guys." stb.stb.

Pl. ha a "pair of"-ot használod, akkor mindenki tudja, hogy egy vagy több PÁR cipőről beszélsz.

This two pairs of shoes do not fit.


gotaTemesv

Szerintem ugyanazt jelenti : nem jó a cipő mérete! Persze értelmileg és nem szó szerint.


agnesadel

" A cipő nem megfelelő méretű" választ miért nem fogadja el, ha "A cipő nem jó méretű" a megoldás? Mi a különbség a kettő közt?


agnesadel

Ez igen!! Ugyanez volt az előző mondat. Az előzőnél egyes számban volt megadva a helyes válasz, a jelenleginél többesben ("cipők" !). Akkor most miről is beszélünk?


Gy.B.

Arrol amit meg nem sikerult megertened, es persze nem nezel utana, hanem itt ertetlenkedsz, mint a tobbi tanulo. (80%) Az angoloknal a paros dolgok (pl. a cipo, a nadrag...) csak tobbes szamban allhatnak. Te dontod el, hogy eppen egyes vagy tobbes szam-e amirol beszeltek.

Amugy a jelenleginel "cipo" es nem cipok a megadott valasz.

Valoszinu, hogy amikor arrol beszelsz, hogy nyom a cipo, akkor egyes szamra gondolsz... Sokszor meg szovegkornyezet sem kell hozza, hogy tudd, mit kell hasznalni a magyar forditasban.


ficula43

Az írtam, hogy " A cipő nem stimmel" nrm fogadta el, pedig ezt felénk gyakran használják.


aptg.gabi

Gy. B. Köszönet a sok magyarázatért! Így van pár lecke, amit talán megértek.


LszlRekvny

Azt írtam, hogy a cipő nem kényelmes. nem fogadta el :-(


Maci1946

Nekem sem. Kiírta helyes válasznak, hogy "A cipő nem méretes". Eszem megáll!


Revand

A példa alatt adott megoldás: A cipők nem illenek rá, nem felel meg a példamondatnak. Abból hiányzik, hogy kire nem illenek. A kettő közül az egyiket javítani kell.


Revand

Aranyos! Most ezt szerette volna válaszul: A cipő nem illik rád. Kétszer egymás után sem tud azonos választ adni. Cseréljék már ki!


TrcaZita

Nem illik a cipő - nem fogadta el. Se a méret, se a jó - szó nem szerepel az angolban. Tehát "szabad+ forditású


TrcaZita

Nem illik a cipő - nem fogadta el, pedig a fit - ezt is jelentheti


BknyiZsolt

A cipők nem alkalmasak ugyan az nem?


E.Melinda

"A cipő nem talál." miért nem jó? A "fit" magyarul "talál"-t jelent, vagy nem?


Gy.B.

a "to fit" rengeteg mindent jelent, de a "talál" nincsen köztük.

Arra is van szó, a "to find".

A fit jelentései:

alkalmas, megfelel, jó (valamire), jól áll valakinek, illik valakire/valamire

szerel, illeszt, idomít

.........................

Azért írnál egy példát, hogy milyen szövegkörnyezetben tudnád azt mondani, hogy a "cipő nem talál"? (Kivéve azt, amikor megdobsz vele valakit, de rosszul célzol...)


E.Melinda

A környezetemben, városomban (Erdély, Segesvár) gyerekkorom óta így tanították, hogy a ruha, cipő nem talál, ha túl kicsi, vagy túl nagy. Ezek szerint elő kell vennem az irodalmi, hivatalos jelentést.... Köszi a választ :-)


Gy.B.

Már bocsánatt, de a magyarországi beszélt nyelv és az általad beszélt magyar nyelv között hatalmas a különbség.

Nem várhatod el, hogy a duolingo minden nyelvjárást ismerjen.

Itt magyarországon is vannak különbségek tájegységenként. Borsodban a nagy edényt pl. kaszrolynak hívják sok helyen. Erről a magyarok nagy része nem is hallott. A duolingoban sem lesz benne.

És jól látod. Az irodalmi nyelvet kell használni. Az elején az angolban is azt tanulod.

Amúgy a válaszom azon része, hogy a "fit" az nem "talál", az rendben volt?


Kavalasz

Borsodi vagyok, a megye tobb reszen eltem mar, de soha eletemben nem halottam ezt a szot. A tobbi mondandoddal egyetertek.


Gy.B.

Volt egy barátnőm Megyaszóról. Ott, és a közeli falvakban mindenhol ezt használták.

A másik, amit nehéz volt megszokni tőle az az volt, hogy a KELL helyett mindig azt mondta, hogy KELESZ.

Ebben a cikkben ugyan azt írják, hogy tiszántúli szó, de lássuk be, Borsod közelebb van a tiszántúlhoz, mint pl. Zala. :XD

http://www.nyest.hu/hirek/honnan-jon-a-kaszroj

KIEG:

A Miskolcon elok nem biztos hogfy ismerik a falusiak tajszolasat.

http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozossegnyelvek4707621-miert-hasznaljak-sokan-a-kell-helyett-hogy-kellesz

Itt azt irja az egyik hozzaszolo (tudom, hogy ez "csak" a gyakorikerdesek, es nem mervado) :

"Északkelet-Magyarországi kifejezés, ahogy írták azt jelenti, hogy kell majd."

Nem tevedes...

a kelesz...

csak ezeket talaltam a "tevedesrol":

http://tardona.blog.hu/2011/02/20/borsodi_szavak_tardonai_erdekessegek

http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozossegnyelvek315092-miert-mondanak-a-kell-helyett-kellesz-t-nehanyan__oldal-1

es itt egy olyan, ahol azon kesereg par ember, hogy milyen borzaszto:

http://www.hoxa.hu/?p1=forum_tema=72935=3


LukcsLeila

Én miskolci vagyok, de még én sem hallottam azt a szót! Főleg nem mondjuk úgy a "kell" szót, hogy "kelesz". Ez valami tévedés lehet.


mzxLiz

Nem a megfelelo faluban eltel valoszinu :). Anyam a mai napig kizarolag"kaszrolyba' " foz.


Denizfru

törölt felhasználó: Sok mindenben igazad van, de E.Melinda nem egy tájnyelvi szót használ, hanem náluk másképp fejezik ki (tehát kifejezés), ha valami nem illik valamihez. Kicsit kioktatónak éreztem a válaszodat.


jani1972

En is pont ugy irtam hogy talál(Erdely,Ludas) :)


CsabaVarga9

A hivatalis megoldas: "A cipo nem all" magyarul nem ertelmezheto


Zeroexchanger

A cipő nem méret ez miért ne jó ?


dmKostyl

Nekem sem fogadta az illeszkedik-et,pedig szerintem helytállóbb volna,mint az illik.Ugyanis itt nem arról van szó,hogy a cipő illik a ruhájához,a stilusához,hanem megfelelő a mérete,tehát illeszkedik a lábméretéhez.


Viego67

Illeszkedik. El kellene fogadni!


StanczRoza

Szoval ez nekem nem jo forditas ,hol van a meret? En ezt ugy ertelmezem ,hogy a cipo nem all jol ,vagyis nem oke ,de a meret az size !!!!


Gy.B.

alkalmas, megfelel, jó (valamire), jól áll valakinek, illik valakire/valamire

"A cipő nem jó."

A cipő nem megfelelő."

Ezekben ott a méret...

De tény hogy a "Cipő nem áll jól." is jó megoldás...


ikin83

Ha egyes szam akkor nem does kellene. En azt irtam cipok es nem fogadta el,jelentettem


Gy.B.
  1. A shoes többes szám, tehát do.
  2. Mivel páros holmi, ezért használunk többes számot, de attól még egyes számnak fordítjuk. (Mint a pants, scissors stb. stb.)

Mivel szövegkörnyezet nélkül lehetne akár cipők is, ezért el kéne fogadni a többes számú fordítást is.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.