"De vrouwen drinken water."

Vertaling:The women drink water.

4 jaar gelden

14 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


harkatmaha

bij mij staat er de vrouwen drinken dus ik had opgeschreven the womans drink maar het is toch fout

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Het meervoud van woman = women.

2 jaar gelden

evy.hendriks

het is drinks en niet drink!

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Drinks wordt alleen gebruikt bij de derde persoon enkelvoud.

  • The woman drinks - De vrouw drinkt
  • The women drink - De vrouwen drinken
2 jaar gelden

Yaeldejong

Man - man Men -mannen

Woman - vrouw Women - vrouwen

2 jaar gelden

Imke103417

ik had woman ingetypt maar het hoorde dus women te zijn de fout van Duolingo. Zucht...

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod
  • Woman = enkelvoud = Vrouw
  • Women = meervoud = Vrouwen

Staat op deze pagina trouwens al meerdere keren vermeld.

1 jaar gelden

Imke103417

thanks voor de info

g.r Imke

1 jaar gelden

Nienie2004

ik vind dat het gewoon drinks kan zien

3 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist
  • I drink
  • you drink
  • he drinks
  • she drinks
  • it drinks
  • we drink
  • you drink
  • they drink

De zin is 'the women drink'. 'Women' kan vervangen worden door 'they' vandaar dat het werkwoord 'drink' is.

3 jaar gelden

cilio8

dat hoort niet The women drink water it is The womens drink water

3 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Er komt geen -s achter 'women'.

  • The woman (de vrouw)
  • The women (de vrouwen)

Hetzelfde geldt voor 'de mannen'.

  • The man (de man)
  • The men (the mannen)
3 jaar gelden

hoiikheetfemke

Het is toch, he she it = +s? The woman is toch gelijk aan she, dus waarom is het hier drink in plaats van drinks?

4 jaar gelden

fubsadoo

'Women' is het meervoud van 'woman', zo 'the women' is gelijk aan 'they', dus 'drink'. :)

4 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.